עשרות מבודדים במלון לאונרדו בירושלים ניסו היום (שני) לצאת מהמלון ולהימלט מהבידוד במלונית הקורונה. המאבטחים במקום דחפו אותם בחזרה למלון ובמקום פרצה מהומה. 

יובל פרץ, אשר מבודדת במלון, אמרה לחדשות 12 כי "סוגרים עלינו את הדלתות ומאיימים שנקבל דוחות וניעצר אם לא נעלה לחדר". פרץ הוסיפה כי היא נמצאת במלון מיום שבת: "עבדו עלינו שנראה ועדת חריגים שעזבה את שדה התעופה. בסופו של דבר השתכנענו וכמובן שכבר שלושה ימים שום ועדה ושום נעליים. יש פה אנשים מבחוץ שהגיעו להפגין ולתמוך בנו‎".

במקביל למהומות שפרצו במלון, קרא היום סגן שר הבריאות יואב קיש בחשבון הטוויטר שלו לבטל את חובת הבידוד במלוניות ולעבור למודל של בידוד ביתי. " "‏לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות", כתב קיש.

בתוך כך, עשרות נוסעים ששבו מחו''ל לישראל המתינו היום לוועדת חריגים אשר תאשר להם להימנע מנסיעה למלוניות הקורונה. התורים הארוכים בנמל התעופה הועלו לרשתות החברתיות ובהם נצפתה צפיפות גבוהה.

למרות זאת, בתום הערכת מצב שקיים שר הביטחון עם גורמי המקצוע במערכת הביטחון, הודיע גנץ כי יש לחזור באופן מיידי למתווה "כנפי חיל" של משרד הביטחון כפי שהוצג בקבינט הקורונה, תוך התאמתו למציאות החדשה שבה יש חובת בידוד מכלל המדינות. לפי המתווה הזה- מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, יופנה לבידוד ביתי תוך ליווי וסיוע של נציג הפרויקט ביישוב מגוריו. גנץ טען כי לא יתמוך בקבינט בהארכת הבידוד במלוניות.