מבצע החיסונים הישראלי נגד הקורונה מתנהל בהצלחה מרובה עד כה, אך עם זאת, קופות החולים הודיעו היום (שני) כי לא השתמשו בלמעלה מ-70 מנות חיסון. פחות מ-50 מנות מתוך אלו שהושמדו היו של קופת חולים מכבי, 24 מתוכם היו בקופת חולים לאומית. בכללית, מנגד, טענו שלא בזבזו ולו מנת חיסון אחת.

החיסונים מגיעים לביה"ח ברזילי. צילום: דוברות ברזילי

בתוך כך, בשבוע שעבר, מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, אישר לשאוב שש מנות חיסון מכל בקבוקון המכיל את קופות החיסון במקום חמש מנות, כפי שהיה נהוג. על כן, בקופת חולים מכבי בזבזו קרוב לתשעה בקבוקונים שכאלה, ובקופת חולים לאומית רק ארבעה.

מוקדם יותר היום, שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים היום סיור בדרום הארץ, במהלכו נאם על מבצע החיסונים "לתת כתף", במהלכו מחסנים בתי החולים וקופות החולים את אוכלוסיית ישראל נגד נגיף הקורונה. אדלשטיין חשף כי מדינת ישראל קיבלה אישור להתחיל לשנע את חיסוני הקורונה בכמות שקטנה מאלף חיסונים, על מנת שיוכלו להתחסן גם בישובים הקטנים בפריפריה.

אדלשטין אמר כי "עד אתמול, הדרך היחידה לשלוח את החיסונים של פייזר הייתה במגשים של כאלף מנות, מדינת ישראל היא הראשונה בעולם שבאישורה של פייזר שולחת את החיסונים גם במגשים קטנים שיקלו עלינו להגיע למקומות הקטנים בפריפריה ולקופות שיש להן מעט מבוטחים במקומות מסוימים על מנת שקצב החיסונים לא ירד".