גבר בן 49 הגיע הערב (שני) למוקד טרם-רפואה דחופה בסניף הטיילת בירושלים לאחר שלקה בתגובה אנפלקטית, כשעה לאחר שקיבל חיסון בקופת חולים. הגבר סיפר כי בעבר לקה בתגובת אנפלקטית כתוצאה מאלרגיה לפניצלין, אך אינו סובל ממחלות רקע. הוא קיבל טיפול תרופתי. מצבו יוצב והוא נמצא כעת בהשגחה.

תשדיר משרד הבריאות בנושא חיסון לקורונה

מוקדם יותר היום דווח כי גבר כבן 75 מצפון הארץ נפטר זמן קצר לאחר שהתחסן נגד נגיף הקורונה. משרד הבריאות, אשר חוקר את המקרה, הודיע כי הנפטר סבל ממחלת לב פעילה וממחלה ממארת, ואף תועדו מספר התקפי לב שעבר. בעקבות האירוע מנכ''ל משרד הבריאות, הפרופסור חזי לוי, מינה ועדת בדיקה למקרה בראשותו של ראש אגף בטיחות ואיכות במשרד הבריאות. מהבדיקה הראשונית שערך משרד הבריאות לא עלה קשר בין נטילת החיסון לבין האירוע המצער, ובשלב זה מבצע החיסונים ממשיך כרגיל.

כזכור, בתחילת החודש עדכנה הסוכנות לאישור של תרופות ומוצרי בריאות, הגוף הרגולטורי בתחום הבריאות בבריטניה, כי שני אנשי צוות רפואי שקיבלו שלשום את המנה הראשונה של החיסון פיתחו תגובות אלרגיות מיד לאחר שקיבלו את הזריקות. השניים, שסבלו בעבר מתגובות דומות, נאלצו להזריק לעצמם מנת אדרנלין מהמזרקים שהם נושאים באופן קבוע כדי לייצב את מצבם.