ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו הערב (שלישי) במתחם חיסוני הקורונה של קופת חולים כללית בהיכל ארנה בירושלים, יחד עם המחוסן ה-500,000 בישראל. בביקור השתתפו גם ראש העיר ירושלים משה לאון, יו"ר קופ"ח כללית יוחנן לוקר ומנכ"ל קופ"ח כללית פרופ׳ אהוד דודסון.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "ראשית אני רוצה לברך את הרצל ופדילה לוי, שהם המתחסנים ה-500,000 אלף. זה מחמם את הלב לראות את אזרחי ישראל נרתמים כדי לעזור לאזרחי ישראל ובראש ובראשונה למבוגרים יותר, שיוצאים מאפלה גדולה לאור גדול".

"פעלנו כדי להביא מיליוני חיסונים למדינת ישראל באמצעות שר הבריאות ומשרד הבריאות, בתי החולים וקופות החולים, שנרתמו כולם למען מבצע החיסונים הענק", אמר רה"מ והוסיף: "אנחנו מקדימים את העולם בהבאת ובמתן החיסונים. ישראל היא אלופת העולם בחיסונים, מקום ראשון בפער. המשימה שלי עכשיו היא להבטיח שאנחנו ממשיכים בקצב הזה ואנו עובדים על זה יחד". 

עוד אמר נתניהו, כי "נשאף לתת כמה שיותר חיסונים במהירות, אבל קודם כל, להוציא את האוכלוסייה בסיכון מסיכון, כיוון ששם מרוכזת רוב התמותה הטרגית ורוב התחלואה. רק כך נוכל לפתוח את הכלכלה, לעזור לעסקים ולחזור לחיים הנורמליים. זו המטרה שלנו: להחזיר את החיים למסלולם מהר ככל האפשר. אני מאמין שאם נמשיך לעבוד יחד עם השותפות הגדולה של אזרחי ישראל שבאים להתחסן, אנחנו נהיה אולי המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה וזו בשורה גדולה מאוד לכולנו".

אדלשטיין נשא דברים אף הוא, ואמר כי "יש איתנו את המתחסן החצי מיליון! ראש הממשלה, בקצב הזה עוד כמה ימים נזמין אותך גם למתחסן המיליון. הסתובבתי אתמול בכמה מוקדים ברחבי הארץ וראיתי את השמחה האמיתית של האנשים שבאים, מקבלים חיסון, מחייכים, מקווים לראות את האור בקצה המנהרה, לחזור לחיים יותר סבירים".

יחד עם זאת אמר השר, כי "לצד זה אנחנו בעליה מטורפת של תחלואה. אני מבקש מכולם לגלות אחריות. להקפיד על ההנחיות. רק כך נוכל לסיים בהצלחה את  המבצע המדהים הזה. אנחנו מקלים איפה שאפשר. החלטנו היום גם להמליץ על סיום הבידוד במלוניות. זה עדיין לא אומר שמי שצריך בידוד, יכול להפר את הבידוד. להפר בידוד זה כמו נהג שיכור במהירות מופרזת. רק ביחד נוכל לנצח ולהרחיק את המחלה ולצאת מהחושך הזה, מהעבדות הזאת, לחירות אמיתית".

יו"ר קופ"ח כללית, יוחנן לוקר: "אני שומע מקולגות על המבצע המדהים של החיסונים בישראל מכל רחבי העולם. זה מענה אמיתי לאזרחי מדינת ישראל. אני רוצה לומר לך ראש הממשלה, שמגיע לך הרבה מאוד קרדיט על זה. אנחנו נמצאים במציאות שפה לפני סוף השנה, אזרחי מדינת ישראל מתחסנים, עומדים בתור כדי להתחסן והדיון הוא על כמה חיסונים יש - אבל יש חיסונים, ולך מגיע הקרדיט על הדבר הזה. אנחנו מודים לך ומודים לציבור שנענה לאתגר הזה. אני מאחל לנו שעד פסח אנחנו נהיה בחירות ובמציאות אחרת. אז תודה רבה לכם ותודה לך באופן אישי".

מוקדם יותר הודיע אדלשטיין כי הוא החליט לבטל את הבידוד הכפוי לשבים מחו"ל. "הנחתי את בכירי משרדי לפעול לבטל את בידוד המלוניות בהקדם לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה", אמר אדלשטיין והוסיף: "כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מידית, ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי".

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יואב קיש כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "כל מי שיחזור מחו"ל יהיה חייב בבידוד.מי שייבדק בשדה התעופה ילך לבידוד ביתי. ומי שלא יסכים להיבדק יילך לבידוד במלונית". הוא הוסיף כי "מי שנמצא עכשיו במלוניות, יוכל לעבור לבידוד ביתי לאחר ביצוע בדיקת קורונה".

אתמול ניסו עשרות מבודדים במלון "לאונרדו" בירושלים להימלט מהבידוד במלונית הקורונה. המאבטחים במקום דחפו אותם בחזרה למלון ובמקום פרצה מהומה. 

יובל פרץ, אשר מבודדת במלון, אמרה ל"חדשות 12" כי "סוגרים עלינו את הדלתות ומאיימים שנקבל דוחות וניעצר אם לא נעלה לחדר". פרץ הוסיפה כי היא נמצאת במלון מיום שבת: "עבדו עלינו שנראה ועדת חריגים שעזבה את שדה התעופה. בסופו של דבר השתכנענו וכמובן שכבר שלושה ימים שום ועדה ושום נעליים. יש פה אנשים מבחוץ שהגיעו להפגין ולתמוך בנו‎".

במקביל למהומות שפרצו במלון, קרא אתמול סגן שר הבריאות יואב קיש בחשבון הטוויטר שלו לבטל את חובת הבידוד במלוניות ולעבור למודל של בידוד ביתי. " "‏לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות", כתב קיש.

בתוך כך, עשרות נוסעים ששבו מחו''ל לישראל המתינו אתמול לוועדת חריגים אשר תאשר להם להימנע מנסיעה למלוניות הקורונה. התורים הארוכים בנמל התעופה הועלו לרשתות החברתיות ובהם נצפתה צפיפות גבוהה.

למרות זאת, בתום הערכת מצב שקיים שר הביטחון בני גנץ עם גורמי המקצוע במערכת הביטחון, הודיע השר כי יש לחזור באופן מידי למתווה "כנפי חיל" של משרד הביטחון כפי שהוצג בקבינט הקורונה, תוך התאמתו למציאות החדשה שבה יש חובת בידוד מכלל המדינות. לפי המתווה הזה - מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, יופנה לבידוד ביתי תוך ליווי וסיוע של נציג הפרויקט ביישוב מגוריו. גנץ טען כי לא יתמוך בקבינט בהארכת הבידוד במלוניות.