יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר שוחח הבוקר (רביעי) עם גיא פלג וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על התקדמות מבצע החיסונים לקורונה, לאחר שאמש נשבר שיא של כ-150 אלף מתחסנים, וסיפר: "600 אלף ישראלים חוסנו במבצע מטורף ומדהים, זה מבצע שאף מדינה לא עשתה".

פרופ' שוקי שמר יו"ר אסותא. זה לא ייאמן.
"תראו קודם כל בואו נראה את הכוס הכמעט מלאה, 600 אלף ישראלים חוסנו במבצע מטורף ומדהים, בואו נראה את הדברים הטובים. בקצה יש כאלה תופעות, התופעות האלה הן תוצאתיות מעצם העובדה שהייתה לכאורה הגדרה מאוד מוקפדת שיחסנו רק אנשים מעל גיל 60 אז לומדים את העניין ומשרד הבריאות יתקן את התופעה הזאת. אחת מהאפשרויות זה כאשר נשאר לך עודף חיסונים אז תחסן גם אנשים שלא נמצאים בהגדרת הגיל אבל כאן אנחנו ישראלים ויכולות להיות קומבינות".

יש קומבינות כל הזמן.
"הם בשוליים באמת, אנחנו צריכים לראות, יש מבצע שאף מדינה לא עשתה, קופות החולים עושות עבודה מדהימה, משרד הבריאות עם השגת החיסונים, באותן נקודות קצה – יתוקן".

בוא נדבר על הסגר, אמנם הוא מכונה 'סגר בכאילו' אבל יש סגר בטח בערבים ובלילות והציבור נדרש לשלם מחיר משמעותי ובד בבד אומרים בכירים שהסגר הזה כפי שהוא מתנהל לא יוריד את רמת התחלואה אז לשם מה?
"אני מסכים, באמת הסגר הזה ברגע שהוא לא סגר אמיתי והוא סגר בכאילו וגם נפחי התנועה ירדו ב-20 אחוזים המשמעות שהוא יוריד בסופו של דבר את התחלואה כי רק התחלנו, המספרים ירדו אבל ייקח יותר זמן להוריד את המספרים וזה חבל. במקום לעשות סגר קצר רציני של שבועיים ולגמור את הפרשה בד בבד עם החיסונים אנחנו נצטרך להמשיך איתו הרבה יותר זמן".