איימן סייף, מנהל הדסק הערבי ב'מגן ישראל', שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM, והסביר על ההיענות הנמוכה במגזר הערבי לחיסונים: "הפייק ניוז והקונספירציות אצלנו, חמורים יותר. לא פשוט לשכנע אותם. אני רוצה להאמין שבאמצעות קמפיין, נצליח להביא אותם להתחסן".

אין לנו קושי להבין למה יש תחלואה גבוהה במגזר הערבי, אבל תסביר לי למה לא מתחסנים במגזר הערבי?
"יש שתי סיבות מרכזיות. מספר התחנות שהיו ביישובים הערביים מעטות ביותר בתחילת מבצע החיסונים, וההיענות של החברה הערבית מועטה". 

למה? כשיש מעט תחנות הייתי מצפה להצטופפות גדולה, אבל דווקא יהודים באים לשם. ממה הם מפחדים? דעות קדומות?
"יש חשש והרבה פייק ניוז סביב נושא החיסונים, כנראה שזה יותר חמור מאשר אצל היהודים, הפייק ניוז והקונספירציות אצלנו יותר חמורים ובעיקר בקרב האכולוסייה המבוגרת, קשה לשכנע אנשים מעל גיל 60 שאין פה קונספירציה, שהתרופה היא הדבר הטוב ביותר, וכנראה שזה לא פשוט לשכנע אותם. לכן עובדים על זה בכל הכוח, והגדלנו את מספר התחנות ביישובים הערבים. התברכנו בהרבה רופאים, אחים ואחיות ואנו משתמשים בכוחות האלה בתחום הרפואי, מצלמים את הצוותים הרפואים".

ניסיתם את חברי הכנסת? שיעשו קמפיין, הם אחראים למגזר. שיהוו דוגמא אישית.
"רתמנו גם את ראשי הרשויות ואנשי דת, גם חברי כנסת. אנחנו מנסים לעשות מהפך בימים הקרובים, אני רואה אותו קורה".

שמענו היום את מנהל בית החולים בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, אומר שבעוד חודשיים הערבים יזכרו להתחסן, ואז לא יהיו מספיק חיסונים והם יאשימו את הממשלה שלא אפשרה להם להתחסן.
"אנו יודעים שעוד עשרה ימים כנראה יהיה מחסור בחיסונים, לכן אמרתי שאני רוצה 'לנצל' אותם, לפנות לאוכלוסייה הערבית והמבוגרת ולקרוא להם לבוא ולהתחסן ולא להמתין. אנו לא מרימים ידיים, וככל שנפתח יותר תחנות ונעשה קמפיין באמצעות המנהיגים של החברה הערבית והצוותים הרפואיים, אני רוצה להאמין שהחברה הערבית כן תבוא ותתחסן".