בית החולים הדסה הודיע היום (ראשון) על סגירת מתחמי החיסון שפעלו במתחם, זאת בשל הודעת משרד הבריאות בנושא החיסונים, והפסקת ניפוק החיסונים לבתי החולים. "הדסה מביעה דאגה לצוותים שעדיין לא הספיקו להתחסן כמו גם לצוותים שכבר קיבלו את החיסון הראשון ונמצאים ברשימת המוזמנים לחיסון השני", הדגישו.

עוד נמסר בהודעת בית החולים הירושלמי כי "ממחר יופנו כל צוותי הדסה שעדיין לא חוסנו וכאלה הרשומים לחיסון השני למוקדי החיסון של קופות החולים, זאת בשעה שבית החולים גדוש בחולי קורונה קשים ובינוניים ויאלץ לשנות את מדיניותו כתוצאה מחסר הצוות שיגרם עקב צעד זה. משרד הבריאות חייב לעשות חושבים על החלטתו זאת".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס למצב התחלואה הקשה, ואמר בגלצ: "אנחנו בהתפרצות יותר קשה משהיינו לפני חגי תשרי. מבין את הרצון של כולנו להיות באס"ק, אבל אני לא מבין את הפופוליזם וההתנגדות הפוליטית של כמה ח"כים". הוא הוסיף כי "במהלך החודש לא ייקבעו תורים חדשים לחיסונים".

"נשים דגש על האוכלוסייה בסיכון. מי שקיבל את הזריקה הראשונה יקבל את השנייה - זו המטרה, שלא יהיה מקרה אחד שמישהו קיבל מנה אחת ולא תהיה מנה נוספת", סיכם, "אם יש אנשים חסרי אחריות שמוכנים לקחת על עצמם את הקורבנות, שיקומו ויגידו את זה. אנחנו מביאים את ההחלטות מחויבות המציאות".

מוקדם יותר היום, אדלשטיין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מסיימים שבוע שני למבצע "לתת כתף" עם 1,090,000 מתחסנים. זהו הישג יוצא דופן בזכות הצוותים הרפואיים שלנו. בזכותכם, אנחנו מקום ראשון בעולם במתן חיסונים!".

עם זאת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הודיע, כבר בשבוע שעבר, כי יהיה צורך לעצור בשלב מסוים את מבצע החיסונים, זאת עד שתגיע ארצה כמות חיסונים מספיקה, שכן את המנות הנוכחיות - יש לשמור לתאריכים בהם אלו שחוסנו יזדקקו למנה השנייה של החיסון. "אנחנו פועלים מול החברות כדי להביא עוד חיסונים. יש סיכויים לא רעים שנצליח בכך, אנחנו פועלים מולן באינטנסיביות רבה. בין השאר, אנחנו מאטים את קצב החיסונים של המנה הראשונה", הסביר.