על רקע העלייה בתחלואה: ד"ר אורלי גרינפלד, מנהלת רפואית ב"מגן ישראל", העבירה היום (שני) תדריך עיתונאים, בו התייחסה למצב הקורונה בישראל, החיסונים והשפעות הסגר: "התחלואה שעולה מעמיסה על מערכת הבריאות, בתי החולים וקופות החולים. אנחנו לא בקריסה אבל התחלואה הקשה הזאת יכולה להביא בסופו של דבר לפגיעה בטיפול השוטף ואנחנו לא רוצים להגיע לשם". 

בנוסף, התייחסה לנושא ה"דרכון הירוק" שעלה היום לדיון בוועדת החוקה: "אנחנו מעוניינים לתת אותו למי שהתחסן, שבוע לפחות אחרי החיסון השני, מי שהחלים מקורונה, או שיש לו סרולוגיה חיובית שמראה כי נדבק בעבר, או מי שעשה בדיקת קורונה בטווח שאנחנו נגדיר. הדרכון יהווה פתיחה לתרבות ולספורט, בוחנים שהוא יהווה אפשרות לפתיחת מסעדות, מלונות, קניונים וחדרי כושר והצגנו את זה היום בוועדת החוקה".

כאשר נשאלה האם יש אסטרטגית יציאה מההגבלות, באיזה מצב נצא והאם ההתחסנות של האוכלוסיה המבוגרת תשפיע על כך, ענתה כי "יש אסטרטגיה שנבנית כעת, המספרים שקבענו כיעד הם מתחת לאלף מאומתים ביום ולהוריד את מקדם ההדבקה R לפחות מ-1, שהקצב יהיה בירידה. במצב הנוכחי המצב רחוק, אנחנו נתייחס גם למספר החולים הקשים ברגע שנראה שיש מגמת ירידה, נתחיל עם התכוננות להפחתת המגבלות"

עוד הוסיפה כי "לגבי ההתחסנות, כל הזמן צריך להיות איזון בין ההתחסנות לבין מגמת העליה. אם נראה מגמת ירידה בתחלואה לעומת עליית כמות המתחסנים, אולי נדון בלפתוח את ההגבלות עוד לפני שיהיו אלף מאומתים ליום. אנחנו מדברים על חיסון של רוב האוכלוסיה בסיכון, בסביבות 2.5 מיליון איש, ברגע שנגיע לשם נוכל לדבר על הורדה בהגבלות. לגבי פתיחת המסחר - צריך להגיע לחיסון של עוד אוכלוסיות גם מתחת לגיל 60 בסביבות ה-4 מיליון מתחסנים זה המספר שאנחנו מכוונים להתחיל בו פתיחה הדרגתית". 

"החיסונים בחברה הערבית הם אתגר" אמרה והוסיפה: "רואים את ההיענות הנמוכה ואנחנו נוקטים באמצעי הסברה על מנת להסביר להם את הצורך והחשיבות. בנושא התחלואה, ראינו שיש הרבה תנועה במגזר ולא שמרו על הסגר, אך בשבוע האחרון רואים האטה בקצב ההדבקה שזה מעודד. אני מקווה שימשיכו לשמור על ההנחיות גם במגזר הערבי וגם בכל המגזרים".

כאמור, את דבריה העבירה גרינפלד על רקע הודעת משרד הבריאות הבוקר, לפיה אובחנו אמש 5,135 חולי קורונה מאומתים בישראל, מתוך 79,395 בדיקות. אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 6.6%, מספר שיא מאז תחילת הסגר השני בחודש אוקטובר. ישנם 731 חולים קשה ובהם 201 מונשמים. מספר הנפטרים הוא 3,416.

בעקבות המצב, החליטה המועצה המקומית אפרת להודיע על סגר כללי במערכת החינוך החל מהיום, לאחר שתושבים רבים במועצה נדבקו במוטציה הבריטית.