מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, הזהיר היום (שלישי) מהזינוק הנמשך במספר חולי הקורונה בכלל, והקשים בפרט. פרופ' ברהום, חבר בוועדה המייעצת למנכ"ל משרד הבריאות למיגור הקורונה במגזר הערבי, הדגיש: "אני מתגעגע למראות של הגל השני. כל מה שפיללתי שלא יקרה, קורה לנו עכשיו, ואני לא רוצה לחשוב מה יילד יום".

הוא ציין כי "במחלקות הקורונה שלנו מאושפזים למעלה מ-70 חולים, כאשר 28 מתוכם במצב קשה ו-21 במצב קריטי, מונשמים ועל סף הנשמה". לדבריו, תוך פחות מחודש, מספר המאושפזים גדל פי שלושה. אלו נתונים שמטרידים אותי מאוד. "מחלקות הקורונה שלנו עמוסות בחולים קשים מאוד, עם כמות שמאתגרת אותנו ומגרדת את קצה גבול היכולת שלנו להעניק טיפול נשימתי וטיפול נמרץ לחולים המורכבים", סיפר.

פרופ' ברהום הדגיש בסיום דבריו: "אנו נמצאים כפסע מפתיחת מחלקת קורונה נוספת, וברור לכולם שהמשמעות היא לא רק הפגיעה במטופלים האחרים, אלא לצערי, גם תמותה שתהיה בהיקפים שטרם נראו בעבר. יש סגר - אבל אין סגר. מבולבלים? גם אנחנו".

כזכור, מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אובחנו 8,311 חולי קורונה חדשים, מתוך 114,159 בדיקות שבוצעו. שיעור התוצאות החיוביות עומד על 7.4%. סך החולים הפעילים בישראל עומד על 56,223, מתוכם 837 במצב קשה ו-187 מונשמים. אתמול נפטרו 16 חולים ובסך הכל מפרוץ המגפה מתו 3,448 חולים.