לאחר החלטת הממשלה להטיל סגר מלא, כולל סגירת מערכת החינוך, ועל רקע העלייה המדאיגה בתחלואה בימים האחרונים, הבהיר הבוקר (רביעי) מנכ"ל משרד הבריאות כי ייתכן שהסגר יוארך. בראיון בכאן ב' אמר פרופ' חזי לוי כי  "כרגע, המתכונת היא לשבועיים, אבל כמובן שהכל יכול לקרות, לחומרה, מכיוון שלא הזמן הוא השחקן הראשי, אלא שיעור התחלואה הוא השחקן הראשי". 

"זה הסגר שאנחנו צריכים לעשות, ואני מקווה שנקיים אותו במלואו, כי הגיעה המחלה עד נפש", הוסיף לוי. "אם אנשים לא יקפידו אנחנו משחקים בגורלנו, משום שהתחלואה באמת הגיעה לשיעור גבוה מאוד והתמותה עולה. אם לא נקפיד אנחנו במדרון חלקלק". 

איך נדע שאפשר לחזור לשגרה?
"במהלך הסגר נתכנן ונביא לממשלה את הדרך שבה אנחנו רוצים לצאת מהסגר. אנחנו אומרים שצריך לצאת בזהירות ובהדרגה. אנחנו צריכים שה-R יהיה קטן מ-1 וששיעור החולים המאומתים ליום יהיה קטן מ-1,000, אבל קודם כל צריך לעצור. ברור לנו שצריך לצאת בהדרגה, וברור לנו שעם חיסון הדברים משתנים. אנחנו עדיין לא מחוסנים בכמות מספקת שתיתן לנו חסינות עדר". 

איך תיראה מערכת החינוך החרדית בשבועיים האלה?
"היא צריכה להיראות כמו מערכת החינוך הרגילה, זה ברור. אין שתי מערכות חינוך. צריך להתמודד ביחד, זה מה שאנחנו דורשים. אנחנו נצטרך להמשיך לדבר בכל כוחנו ובכל האמצעים שיש לנו על מנת לאכוף שם. שמעתי את הרב קנייבסקי, אני מקווה שהפעם הם מבינים לאן פנינו מועדות". 

סגר בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סגר בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשנשאל על עמדתו ביחס לקיום הפגנות, אמר: "אני מצפה לראות אחריות מצד המפגינים ולשמור על עצמם ובריאותם, ולא להעלות את ההדבקות והתחלואה. אני מקווה שאנשים יפגינו בדרך שבה הם שומרים על עצמם".

בהתייחס לסוגיית החיסונים, אמר: "ביום ראשון אנחנו אמורים להתחיל את המנה השנייה. המנות הראשונות הסתיימו בשלב זה, אני מקווה שהפעילות שאנחנו עושים יום ולילה... אנחנו לא עוסקים רק בסגר אלא גם במאמצים להקדים משלוחים. אני מקווה שבשבוע הבא יגיע המשלוח הראשון של מודרנה. כשנקבל מספיק חיסונים נמשיך לחסן. אנחנו יודעים כמה אנחנו אמורים לקבל, ואנחנו פועלים כדי להקדים. די הפתענו את החברות בקצב ובדרך שלנו. אנחנו נמצאים בעולם רווי תחרות להשיג את החיסונים האלה".