המשטרה פיזרה אתמול שתי חתונות רבות משתתפים בערים חרדיות. אמש הגיעו שוטרים לאתר בנייה בבני ברק, שם התקיימה חתונה בה לקחו חלק מאות בני אדם בניגוד להנחיות משרד הבריאות, ורשמו דוחות בהתאם לצד זימון בעלי המקום לחקירה.

השוטרים, כאמור ביקשו מהנוכחים לעזוב את המקום, לצד רישום דוחות בסך 5,000 ש"ח לאוחז המקום וזימון בעלי האירוע לחקירה הבוקר במרחב דן.

באירוע אחר, המשטרה התעמתה אמש עם עשרות אנשים כשפיזרה חתונה המונית בהשתתפות מאות אנשים בעיר החרדית ביתר עילית, בניגוד להנחיות הסגר. בסיום האירוע זומנו לחקירה מארגני האירוע, מחזיק המקום ואנשים נוספים, והמשטרה הודיעה כי היא ממשיכה לחקור את הנושא.

השוטרים הגיעו למקום לאחר דיווח שהתקבל על חתונה שנערכה בבית כנסת בעיר. בתחילה, דלתות הכניסה היו נעולות והחוגגים סירבו לפתוח אותן. רק לאחר שיחה שנערכה בין השוטרים למארגני האירוע, הסכימו האחרונים לפתוח את הדלתות.

כשהחלו השוטרים לפזר את האירוע, עשרות משתתפים התאספו והתעמתו עמם. הם יידו אבנים לעברם וגרמו נזק לרכבי המשטרה. רק לאחר שהגיעו למקום כוחות נוספים, השתלטה המשטרה על המקום, הרחיקה משם את החוגגים ואיתרה את מארגני החתונה.

מהמשטרה נמסר כי מפקד המחוז, ניצב משה ברקת, רואה בחומרה את התנהלות הקצינים באירוע, והנחה את מפקד מרחב יהודה לזמן את הקצינים לבירור שבסיומו יועברו החומרים לבחינת מחלקת משמעת.

החתונה בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)
החתונה בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, הנחה על העברת הקצינים מתפקידם עד לסיום הבירור בעניין. כמה מהשוטרים שהגיעו למקום הלכו אל האדמו"ר וביקשו ממנו ברכה, במקום לטפל באירוע, מה שעורר את זעם הממונים עליהם.

זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה מפזרת חתונה שנערכת בניגוד להנחיות הקורונה. בחודש שעבר, שוטרים שהוזעקו לטפל בחתונה שהתקיימה בדרום הארץ, על פי החשד בניגוד לתקנות הקורונה, הופתעו לגלות כי החתן הוא לא אחר מאשר שוטר, שבאותו הרגע היה באמצע טקס החופה שלו.