בעוד התחלואה בקורונה בישראל מוסיפה לעלות, ועל רקע הסגר הקרב – במערכת הבריאות מתריעים על עומסים כבדים במחלקות עוד מספרים מנהלי המחלקות הפנימיות כי לאחרונה, בשל המצב, מתרבה תופעת השחרורים המואצים הביתה, כדי לפנות מיטות אשפוז במחלקות הפנימיות הרגילות, בשיטת "המיטה החמה".

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה על חיסוני הקורונה והמוטציה הבריטית. צילום: לשכת רה"מ



במרכז הרפואי זיו בצפת, למשל, נשבר אתמול שיא תפוסה מאז התגלה הנגיף בישראל, כשאחוז התפוסה במחלקת הקורונה נסק ל־131%. 
ד"ר אסף פרץ, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, התייחס לנתונים והסביר כי "הגל הנוכחי של החולים מאופיין בטווח גילאים נמוך יותר של מטופלים - 50 עד 70, לעומת 70 עד 80. בנוסף, אופי המחלה קשה יותר, ולמעשה רוב המטופלים שמגיעים לבתי החולים לקבלת טיפול גם מתאשפזים במחלקת הקורונה. תפוסת המחלקה עולה בקצב מהיר - דבר המשקף את קצב ההדבקה המהיר בקהילה".

בתוך כך, אנשי צוות רפואי רבים מספרים כי הם שרויים בבעיה בשל סגירת מערכת החינוך. "אין לי למי לשלוח את הילדים, סבא וסבתא אינם הפתרון", מספרת נורית קלדרון, אחות בצפון הארץ. קלדרון מוסיפה: "סוגרים את מערכת החינוך, אבל לא נותנים פתרון לנו, הצוותים הרפואיים. מי ישגיח על הילדים? איך אוכל להמשיך לעבוד? אנחנו הרי חוד החנית של המאבק בקורונה. היה מוטב לו היו חושבים עלינו ודואגים למסגרת עבור הילדים".

ו', רופא בכיר שביקש להישאר בעילום שם, אמר: "בחודשים האחרונים אני נמצא כמעט 24 שעות ביממה בבית החולים. אני חוזר הביתה רק למספר שעות מנוחה, ואז שוב לחדר המיון. אשתי עובדת גם היא, ולמזלי היא אוספת את הילדים מבתי הספר כל יום. אני לא יודע מה נעשה עכשיו כשהיא צריכה להמשיך לעבוד, כי היא עובדת בעבודה חיונית, ואני נדרש להגיע לבית החולים כרגיל כמובן".