הסגר השלישי המלא נכנס לתוקפו הלילה (בין חמישי לשישי), אך האם האכיפה עלתה קומה? שעות אחרי כניסת המגבלות החדשות לתוקפן שוחח סנ"צ גיא לוי, ראש אגף התעבורה במשטרת ישראל, עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM, ועדכן כי גם בבוקר שאחרי, הכבישים עמוסים - אבל רק בגלל שכולם בדרך לקניות. בנוסף אמר לוי, כי המשטרה תאכוף את ההנחיות במטרה "ליצור סגר כמו שצריך", והזהיר: "נעצור כל רכב".

בפתח דבריו אמר לוי כי "אנחנו מזהים כרגע עומסי תנועה בעקבות פריסת המחסומים", והסביר: "צריך להבין שיום שישי שונה מימי חול רגילים. אנחנו מודעים לעובדה שאנשים יוצאים לקניות לקראת השבת, ולכן הצפי שלנו לשבוע עצמו הוא קצת שונה".

אז היום אין אכיפה בכבישים?
"יש אכיפה עד לכניסת השבת, בפריסה של כ-25 מחסומים. אנחנו מזהים כרגע עומסי תנועה בעיקר במוקדי המחסומים. צריך לקחת בחשבון שהמחסומים נפרסים בשני מעגלים - ביציאה ובכניסה לעיר, ובכבישים הבינעירוניים". 

רחובות ריקים. המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר (צילום: אבשלום ששוני)
רחובות ריקים. המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר (צילום: אבשלום ששוני)

כל רכב ייעצר?
"כרגע הייתי באחד מהם באזור הצפון. שוטרים עוצרים, שואלים מה מטרת הנסיעה, רואים מי יושב ברכב. אנחנו מציינים לאורך כל השבוע שהבידוק שלנו יהיה בידוק קפדני מאוד. אנחנו נעצור כל רכב. המטרה היא באמת ליצור סגר כמו שצריך, למנוע התקהלויות, ולכן זה המעגל הראשון שאזרחי ישראל המשתמשים בדרך נתקלים בו. מעגל נוסף הוא שוטרים הפרוסים בערים, במרכזים גדולים, במקומות שאנחנו יודעים ומכירים מסגרים קודמים שאנשים היו יוצאים אליהם".

ומה תעשו במגזר החרדי?
"נגיע לכל מקום שנידרש אליו. גם במגזר החרדי, גם בחברה הערבית. מצד שני, אנחנו בהידברות גדולה מאוד, ושיתוף הפעולה שלנו עם המגזרים האלה בימים האחרונים הוא מצוין. גם שם מבינים שהסגר הזה מתבקש".

עורכים בידוק. שוטרים אוכפים את הנחיות הסגר (צילום: אבשלום ששוני)
עורכים בידוק. שוטרים אוכפים את הנחיות הסגר (צילום: אבשלום ששוני)

השורה התחתונה?
"להסתכל פנימה כל אחד, לעצמו. אם כל אחד יהיה מספיק אמיתי, אני אומר לך שהפעם אנחנו נצליח".

ביממה החולפת נרשמו על ידי המשטרה 3,319 דו"חות בגין ההפרות השונות. בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת ניתנו 2,036 דו"חות, בגין אי עטית מסיכה נרשמו 1,011 דו"חות, 55 דו"חות ניתנו בגין הפרות חובת הבידוד, 111 דו"חות בגין הפרות שונות של בתי עסק וכן 78 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

כמו כן, הלילה הגיעו שוטרים לדירה בקרית חיים בעקבות דיווח על רעש חזק של מוזיקה הבוקע ממנה. בדירה התגלה קטין כבן 17 מחויב בידוד ששוהה מחוץ לביתו, נרשם לו דו"ח בגין הפרת בידוד והוא נשלח לביתו.

בנוסף, במהלך פעילות משטרתית בטייבה לאכיפת תקנות הקורונה, איתרו השוטרים באחד הבתים אירוע בו נכחו מעל 100 אנשים, כשהנוכחים לא עטו מסכות. השוטרים הורו על פיזור החתונה ונרשמו לאחראים דו"חות.

בתוך כך, בעקבות דיווח שהתקבל בדבר חולה מאומת המפר בידוד באזור הקריות, הגיעו אתמול שוטרים לביתו. בני המשפחה מסרו לשוטרים כי החולה נמצא בחדרו ואין באפשרותו לצאת. בסריקות שערכו השוטרים, הם הבחינו בחולה המאומת מחוץ לבית כשהוא מנסה להימלט מהמקום והוא זומן לחקירה ונשלח לביתו להמשך בידוד.

אמש הוזעקו השוטרים לבניין תלמוד תורה בביתר עילית לאחר שבמקום נערכה חתונה רבת משתתפים בניגוד לתקנות הקורונה. עם הגעת הכוחות החלו המשתתפים להימלט ונגד מספר משתתפים נרשמו דו"חות בגין אי עטית מסכה. בעל המקום אותר וזומן לחקירה, למארגן האירוע נרשם דו"ח על סך של 5000 שקלים וציוד ההגברה הוחרם.

כמו כן, הלילה, כשעה לאחר כניסת ההגבלות המעודכנות לתוקפן, התקבל דיווח במוקד המשטרה על הקמת רעש בעקבותיו הגיעו השוטרים לווילה במערב ראשון לציון, שם גילו כי במקום התנהלה מסיבה בהשתתפות של כ-120 צעירים.  הנוכחים סירבו תחילה לפתוח את הדלת לשוטרים והחלו להשליך בקבוקי זכוכית. השוטרים נכנסו לבית ופיזרו את המשתתפים שחלקם היו בגילופין. במקום נרשמו כ-100 דו"חות על סך של 500 שקלים למשתתפי המסיבה ודו"ח על סך של 5,000 שקלים לבעל הבית.

יחד עם זאת ערכו אמש השוטרים ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-2,329 בתי עסק, כאשר לאחריהם עשרות עסקים נקנסו בגין ההפרות השונות, 46 אזהרות נרשמו, ב-35 מקומות בוצע דילול קהל ו-15 בתי עסק נסגרו למספר ימים בתום שימועים בגין הפרות. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל- 1,026 חולים מאומתים השוהים בביתם, וכן ל- 2,832 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.