ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מתחסנים הערב (שבת) במנת החיסון השנייה, במרכז הרפואי "שיבא" תל השומר. במעמד החיסון, סיפר נתניהו: "בשיחה ה-16 עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סיכמנו על עוד משלוחי חיסונים למדינת ישראל, מה שיאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 מקסימום עד 16. המשלוח הזה אמור להגיע מחר".

"בזכות המבצע הזה נוכל לפתוח את הברים המסעדות בתי הכנסת, נעשה זאת באמצעות דרכון ירוק אבל בשביל זה אני צריך מאזרחי ישראל שני דברים - שתתנו כתף לחיסון ונגד המוטציה. נצא מהקורונה יחד מהקורונה. בעזרת השם נעשה את זה", הוסיף.

לאחריו, הגיע תורו של אדלשטיין להתחסן, שאמר: "קשה להאמין - מיליון 800 אלף קיבלו את החיסון. ממחר הם מקבלים את המנה השנייה. אנחנו רואים את האור, קרובים אליו, נגיע למצב שישראל רוב אזרחיה מחוסנים. כרגע כבר 20% מחוסנים, רוב הצוותים הרפואיים, הרבה מכוחות הביטחון, בואו נמשיך בדרך הזאת ליציאה מהמחלה. אנחנו יכולים לעשות את זה בשיתוף פעולה שלכם".

אדלשטיין ונתניהו מקבלים את מנת החיסון השניה (צילום: ללא קרדיט)
אדלשטיין ונתניהו מקבלים את מנת החיסון השניה (צילום: ללא קרדיט)


בתוך כך, סגן שר הבריאות, יואב קיש, הציג את הדרכון הירוק, שלדבריו, יוכר גם מחוץ לגבולות ישראל, ועל כן הוסיף, "הוא יאפשר פתיחה משמעותית של המשק והכלכלה".

לפי הצהרות נתניהו בעניין, הדרכון יאפשר את פתיחת המשק מוקדם יותר: "באמצעות מבצע 'חוזרים לחיים' נוכל לפתוח את הכלכלה שלנו במהרה - הפאבים, המסעדות, מכוני הכושר, בתי הספר, בתי הכנסת, התיאטרון. נפרט על כך בהמשך".