פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, הודיע הערב (שבת) על התפטרותו מתפקידו. בנוסף להתפטרותו, הודיע לוין על סיום חברותו בצוות המומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה במסגרת מבצע "מגן ישראל".

לאורך תקופה ארוכה נודע לוין כמתנגד למדיניות הממשלה ומדיניות הטלת הסגרים. בין השאר הדגיש פרופ' לוין בראיונות רבים שהעניק בכלי התקשורת השונים כי דרך ההתמודדות בה בוחרת הממשלה מביאה לנזקים רבים. בכך התייחס בין השאר לנזקים הגופניים הנגרמים מסגירת חדרי הכושר והגבלת התנועה וכן מההשפעות הקשות של הסגרים על בריאות הנפש של הציבור.

"אני, כמו גם רוב מומחי בריאות הציבור בישראל, סבור כי הציבור בישראל נפל קורבן לקונספציה שגויה של מקבלי ההחלטות בדרג הפוליטי. למרות מאמצים שונים שלנו ושל גורמים אחרים במשרד הבריאות לקדם גישת קידום בריאות ובריאות הציבור להתמודדות עם המשבר, גישה זאת לא נוסתה בישראל באופן כוללני. במקום גישה טוטליטרית-משטרתית, צריך היה לפעול בשיתוף פעולה אמיתי ושקיפות עם הציבור, תוך יצירת אמון, סולידריות ומוטיבציה פנימית להקפדה על התנהגות בריאותית זהירה בתקופת הקורונה תוך הפעלת שיקול דעת וניהול סיכונים, אישי, קהילתי ולאומי. למרות ניסיונות שונים גישת בריאות הציבור נדחקה לשוליים", כתב פרופ' לוין במכתב התפטרותו.

פרופ' לוין מתח ביקורת על הממשלה בחודשים האחרונים והדגיש כי יש בחירה מכוונת להימנע מלהקשיב לרופאים ומדענים המציגים קו מחשבה שונה מהמדיניות הממשלתית. בנוסף, הרבה להדגיש את החשיבות הרבה שבהתייחסות דיפרנציאלית לתחלואה, ומבלי לסגור את כל המדינה. פרופ' לוין טוען כי "הממשלה נכשלה" בכך שלא התייחסה לנכנסים ארצה מנמל התעופה בן גוריון ולא ולמעשה "סירבה לנקוט בצעדים מתחייבים לצמצום העלייה בתחלואה". 

פרופ' לוין חתם את מכתבו ואמר: "לנוכח גודל השעה, הצורך לרפא את ישראל והאיומים החמורים על בריאות הציבור בתקופה זאת, ולנוכח
השפל הפוליטי והערכי, אני חש מחויבות עמוקה לבחון את הדרך שבה אוכל להשפיע במידה הרבה ביותר לטובת הציבור בישראל". בעקבות דבריו אלו ודברים נוספים שאמר בתקופה האחרונה, עולה האפשרות כי בכוונתו להצטרף לפוליטיקה ולהתמודד בבחירות לכנסת ה-24.