בתחילת הסגר השלישי ספגה המשטרה ביקורת על כך שהיא נמנעת מלאכוף אותו ומגלה סלחנות יתרה, דברים שתרמו בעקיפין לעלייה בתחלואה. אולם מיום חמישי האחרון, מאז שנכנסו לתוקפן ההגבלות המחמירות, יש נוכחות מתוגברת של כוחות משטרה בשטח, והאכיפה הפכה נוקשה יותר. 

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב קובי שבתאי החליט כי החל מהבוקר (ראשון) תשתנה פריסת המחסומים ותפעל במתכונת מדורגת במהלך היום, במטרה להפחית את עומסי התנועה. 25 מחסומים יוצבו בכבישים בין־עירוניים החל מ־9:00 ועד ל־15:30. החל מ־18:30 ייפרסו המחסומים שוב, עד ללילה. 

אגף התנועה פרס 25 מחסומים בכבישים בין־עירוניים ויותר מ־300 מחסומים בתוך הערים. בעקבות כך נצפו פקקים ארוכים בכבישים שבהם הוקמו מחסומי המשטרה, מאחר שהשוטרים הקפידו לבדוק ולשאול כמעט כל נהג לאן מועדות פני הנוסעים ואם מי מהנוסעים ברכב מפר בידוד או חורג מטווח הגבלת הקילומטר לא למטרה או לפעילות מותרת.

יום שישי האחרון הוכיח יותר מכל עד כמה הציבור שזועם על הסגר השלישי ונלחם על לחמו מאבד גם את שלוות רוחו לא אחת כששוטרים מגיעים לאוכפו. שוטרים הגיעו לסניף "פלאפל בריבוע" בשוהם כדי לבדוק את הפעילות לאחר שתושבים התלוננו כי ממשיכים שם לפעול במתכונת של טייק אווי, בניגוד להנחיות. במקום התפתח עימות בין השוטרים לבעל העסק, שהטיח שולחן ברצפה, איים על השוטרים ודרש שיעזבו את המקום. גם בנו התערב, ובסופו של העימות נעצרו שניהם ובהמשך שוחררו למעצר בית. 

בשישי בבוקר אותר בית ספר בבית שמש שנפתח בניגוד לתקנות. בהמשך היום אותרו עשרות מתפללים בביתר עילית, שהתקהלו בבית כנסת בניגוד להנחיות. עם הגעת השוטרים הם הותקפו בידי כמה מתפללים ואבנים יודו לעברם. רק עם הגעת כוחות תגבור הצליחו השוטרים להשתלט על המתפרעים ולפזר את ההתקהלות. 

אתמול נעצר תושב רהט בן 54, חולה מאומת לקורונה שהפר בידוד. הוא נחקר, נפתח נגדו תיק פלילי ונרשם לו דוח בגובה 5,000 שקלים.
בסך הכל חולקו בסוף השבוע 9,178 דוחות בגין הפרות תקנות הקורונה. 7,255 מהם נרשמו בגין יציאה ממקום המגורים למקום או מטרה שאינם מותרים, 1,358 בשל אי עטיית מסכה, ו־91 בשל הפרת חובת בידוד.

מאז כניסת ההגבלות המחמירות של הסגר רשמו שוטרים ברחבי הארץ 9,178 דוחות בגין הפרות שונות. מרבית הדוחות נרשמו בשל יציאה ממקום מגורים למטרה או לפעולה שאינה מותרת כ־7,255 דוחות. נרשמו גם  1,358 דוחות בשל אי־עטיית מסיכה ו־91 דוחות למפירי בידוד.