בעקבות הודעת שר החינוך הערב (ראשון) על חיסון עובדי ההוראה וצוותי החינוך ובעקבות העלייה המשמעותית בתחלואה שהובילו לפניות רבות למוקד 'קול הבריאות', ריכזנו עבורכם מידע מפורט באשר לנושא החיסונים והבידוד. 

להלן תהליך ביצוע החיסון לעובדי הוראה
• החל מהיום (א') משרד החינוך ישלח לכל עובדי ההוראה הודעה באמצעות הדואר האלקטרוני וכן בהודעת מסרון למכשיר הנייד אודות האפשרות להתחסן. ההודעה תכלול קישור מקוון לשם מילוי טופס רישום לחיסון. הטופס יימצא בפורטל עובדי הוראה. 
• עובד הוראה אשר יביע הסכמתו להתחסן, פרטיו יועברו למשרד הבריאות ולקופות החולים. 
• כאמור, עובדי ההוראה במוסדות החינוך של החינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות לתלמידים בסיכון יחוסנו ראשונים.  

תהליך ביצוע החיסון לצוותי חינוך
• החל מהיום (א') מנהלי מוסדות החינוך יעדכנו את צוותי החינוך (בהם: סייעות, מזכירות, אבות הבית וכו') אודות האפשרות לקבל זימון לחיסון, כאשר מנהלי המחוזות ילוו תהליך זה. הרישום ייעשה על ידי מנהלי מוסדות החינוך באמצעות פורטל מוסדות חינוך. 
• איש צוות החינוך אשר יביע הסכמתו להתחסן, פרטיו יועברו למשרד הבריאות ולקופות החולים. 
• קופות החולים יצרו עמו קשר באופן יזום לשם קביעת תור. 
• כאמור, צוותי החינוך במוסדות החינוך של החינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות יחוסנו ראשונים.  

 פרטים אודות מגע עם חולה מאומת וכניסה לבידוד

קיבלתם הודעה על כך שאחד מבני ביתכם פגש בחולה מאומת? יש להיכנס לבידוד בית, ואף ניתן לאמת את ההודעה במספר הטלפון 08-6822334. לאחרי כן, יש למלא טופס דיווח על כניסה לבידוד בקישור הבא: https://go.gov.il/form-for-exposees.

השגות וערעור על כניסה לבידוד

להגשת השגה בטופס מקוון יש למלא את הטופס הבא -  https://go.gov.il/IsolationCancel. לפני מילוי הטופס יש לוודא שהערעור המוגש הוא על חקירה טכנולוגית בלבד (ולא חקירה אנושית) ושלא התקבלה הודעה מלשכת הבריאות, משרד הבריאות או גורם מוסמך אחר המחייבת לשהות בבידוד. קיימת גם אפשרות לפנות למשרד הבריאות ולהגיש השגה (ערעור) על ידי פניה למוקד קול הבריאות בטלפון 5400*.

פרטים ומידע אודות בידוד לקטין

במקרה בו המבודד אינו יכול להיות בבידוד לבדו (כמו קטין או חסר ישע), יש לקבוע מבוגר אחראי (רצוי יחיד) שיסייע לו. אותו אדם יוגדר כ"מלווה". המלווה ישהה בבידוד עם המבודד למשך כל תקופת הבידוד, לא ניתן להחליף מלווים. אם יתגלה שהמבודד הוא חולה קורונה מאומת, המלווה יהיה חייב להיות בבידוד למשך 14 ימים מהמועד האחרון בו נחשף למאומת לקורונה.

בהמשך, יש למלא את פרטי המלווה בטופס הדיווח בו מדווחים על כניסת המבודד לבידוד. במידה ותנאי הבידוד נשמרים במלואם בני הבית יכולים להמשיך בשגרת החיים כרגיל. במידה ולא - על כל מי שבא במגע עם המבודד לשהות בבידוד.

קיצור בידוד וסיום לאחר עשרה ימים במקום 14 ימים

אדם שחייב בבידוד יוכל לקצר את תקופת הבידוד ולסיימה לאחר עשרה ימים (במקום 14 ימים) בתנאי שיתקיימו כל התנאים הבאים: הוא דיווח למשרד הבריאות על כניסה לבידוד באמצעות הטופס המקוון: טופס דיווח לחוזרים מחו"ל  - https://go.gov.il/form-for-returnees טופס דיווח למי שנחשף לחולה מאומת - https://go.gov.il/form-for-exposees

לאחר מכן, יעבור בדיקה ראשונה לקורונה מוקדם ככל האפשר לאחר הכניסה לבידוד ועד היום השמיני ולאחר מכן, יעבור בדיקה שנייה לקורונה לכל המוקדם במהלך היום התשיעי לאחר המגע האחרון עם חולה מאומת או מיום הכניסה לישראל. יש לוודא כי חולפות לפחות 24 שעות בין בדיקה לבדיקה. אין לבצע בדיקה חדשה ללא קבלת תשובה שלילית לבדיקה הקודמת.

במידה ותוצאות שתי הבדיקות  - הראשונה והשנייה הן שליליות, יתקבל מסרון או הודעה קולית ממשרד הבריאות המאשר יציאה מבידוד לאחר השלמת 10 ימי בידוד מהמגע האחרון עם חולה מאומת או מיום הכניסה לישראל. המסרון ישלח רק למי שדיווח באופן מקוון על כניסתו לבידוד. אין צורך לפנות למוקד, מהרגע שהבדיקה תיקלט במערכות המשרד המסרון ישלח אוטומטית

אישור יציאה חריגה במהלך בידוד במקרים חריגים

אדם הנמצא בבידוד, שאינו חולה, יכול לבקש אישור לצאת מבידוד מאחת הסיבות שלהלן - לצורך השתתפות בהלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה בלבד, להשתתפות בחתונה, בר/בת מצווה או ברית של קרוב משפחה מדרגה ראשונה בלבד, ביקור קרוב משפחה הנמצא על ערש דווי, ליווי קרוב משפחה העובר ניתוח / טיפול בבית חולים, לצורך השתתפות בבחינה, מעבר בין מקום בידוד אחד למשנהו, יציאה מבידוד על מנת לטוס לחו"ל, יציאה של אדם עם אוטיזם מבידוד לצורך התרעננות.

לפירוט ההנחיות בענין יציאה מבידוד ראה: https://govextra.gov.il/media/27592/bz-346585920.pdf

לקבלת אישור ליציאה חד פעמית מבידוד במקרים המפורטים לעיל ניתן למלא את הטופס המקוון: https://govforms.gov.il/mw/forms/[email protected]

מידע על דמי בידוד ובדיקות קורונה במהלך הבידוד

  •  עובד ששהה בבידוד עקב חשש להידבקות או בשל חובת בידוד של ילדו ודיווח על הבידוד למשרד הבריאות זכאי לתשלום דמי בידוד מהמעסיק עבור ימי העדרותו מהעבודה.
  • העובד אינו זכאי לתשלום דמי בידוד עבור יום ההעדרות הראשון (אלא אם כן סוכם אחרת בהסכם) אך הוא יכול לזקוף את יום ההעדרות על חשבון ימי החופשה הצבורים.
  • המעסיק ינכה את ימי ההעדרות ששולמו עבורם דמי בידוד ממכסת ימי המחלה הצבורים של העובד עד למקסימום 4 ימי מחלה.
  • על העובד למסור למעסיק את העתק הדיווח על כניסה לבידוד אשר התקבל בדוא""ל לאחר השלמת הליך הדיווח. אם מסיבה כל שהיא לא קיבלת אישור ניתן להגיש בקשה לקבלת אסמכתא על בידוד בקישור הבא - https://go.gov.il/isolation-reference.

 עובד שנכנס לבידוד בשל הגעתו מחו"ל אינו זכאי לדמי בידוד (למעט נסיעה במסגרת עבודה). עובד הנמצא בבידוד בשל היותו חולה מאומת יהיה זכאי לימי מחלה.

מהו הפנקס הירוק?

מקבלי המנה השנייה של החיסון תינתן תעודה מטעם משרד הבריאות על קבלתו ("הפנקס הירוק"). התעודה תכנס לתוקף כעבור 7 ימים, לא כולל יום מתן החיסון. מידע אודות היות האדם מחוסן כנגד קורונה ישמר במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות וקופת החולים המבטחת.

אדם מחוסן אינו חייב בבידוד במקרה של מגע הדוק עם חולה או בעת חזרה מחו"ל ואינו חייב בבדיקה לפני כניסה לאזורי תיירות מיוחדים. אדם מחוסן מחוייב בעטיית מסכה במרחב הציבורי ובשמירה על כללי הריחוק החברתי הציבורי הנהוגים באותה עת. שבוע לאחר קבלת החיסון השני האזרח לא נדרש לשהות בבידוד, אזרחים לא יוכלו לצאת מבידוד לקבלת חיסון. האפקטיביות של החיסון לא נפגעת במידה ויש הפרש של למעלה משלושה שבועות בין החיסונים.