מבדידות - לחירות: "הייתה התרגשות מאוד גדולה. יש לי מטופלים שלא יכלו לצאת מהבית במשך חודשים", סיפר היום (שני) דניאל צייזלר, אח שמשתתף במבצע החיסונים של מחוז דן בשירותי בריאות כללית באולם רוזמרין בפתח תקווה, ביום הראשון של תחילת מתן המנה השנייה בחיסון נגד נגיף הקורונה לציבור הרחב.

המתחסנים שהגיעו לקבלת המנה השנייה היו מבוגרים מעל גיל 60, או כאלו הסובלים ממחלות רקע. על רקע הדיבורים בשבוע שעבר על אפשרות לדחות את מנת החיסון השנייה, כבר היו שחששו שלא יזכו לקבל בתקופה הקרובה את המנה השנייה ולאחר קבלת הזריקה השנייה לזרוע היד, התחושה הייתה של הקלה.

"היו אנשים שבכו מהתרגשות והתחושה שלהם הייתה של תחילת מסיבת הסיום אחרי חודשים ארוכים", סיפר עוד צייזלר והבהיר: "המחוסנים במנה השנייה הרגישו הקלה, אבל עדיין כולם חייבים להמשיך לשמור על ההנחיות ולעטות מסכות. אנחנו חלק ממבצע גדול של ניצחון במלחמה. התחושה האישית היא של השתתפות באירוע הסטורי, של משהו גדול".

דניאל צייזלר מכין את מנת החיסון (צילום: משה כהן)
דניאל צייזלר מכין את מנת החיסון (צילום: משה כהן)

בני זוג, כבני 80 מפתח תקווה, שקיבלו את המנה השנייה של החיסון, סיפרו: "ההרגשה מצויינת, עכשיו אנחנו מרגישים הרבה יותר חופשיים ובעוד כמה ימים אנחנו מקווים שכבר נוכל להתראות ללא חשש עם הנכדים". רפי טיטו (70) שהיה בין המאושרים שקיבלו את המנה השנייה, סיפר עוד בהתרגשות: "אני מרגיש מצויין. ציפיתי במשך שלושה שבועות לחיסון השני, שנותן לי יותר ביטחון".

מיריי סולטניק, האחות הראשית במתחם החיסונים באולם רוזמרין, סיפרה על תחושה הרבה יותר רגועה לעומת המנה הראשונה של החיסונים: "בפעם הראשונה היו גם חששות מתופעות לוואי, הפעם אנשים הגיעו לקבלת המנה השנייה יותר רגועים ופחות לחוצים. התחושה האישית היא שאנו לקראת מסיבת סיום, אבל חייבים להמשיך לשמור". סולטניק סיפרה עוד על התעניינות רבה, גם בקרב המחוסנים המבוגרים, על הדרכון הירוק שהם אמורים לקבל ממשרד הבריאות. "אנשים מבוגרים שלא יצאו תקופה ארוכה מהבית, רוצים לצאת וכבר חושבים על נסיעה לחו"ל".

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

ירום אברהם, אח צעיר, שמשתתף במבצע החיסונים, סיפר על תחושה מעורכת של התרגשות וביטחון בקרב מקבלי המנה השנייה: "ראיתי היום יותר התרגשות אצל מחוסנים, לעומת הפעם הראשונה. הם היו יותר בטוחים בעצמם והרבה שאלו אותי מתי כבר אפשר יהיה להזמין טיסות ולצאת להתאוורר". מנהלת מינהלת פתח תקווה-קרית אונו במחוז דן בשירותי בריאות כללית, ד"ר קרן פרידלנדר, הגיעה כדי להיערך לשלב הבא.

"כיום יש לנו כעשר עמדות חיסון בחדר גדול במתחם, החל מהשבוע הבא נתחיל לחסן באולם הספורט הגדול ונציב שם 20 עמדות חיסון. העמדות יהיו מחולקות לשני מתחמים: למתחסנים בפעם השנייה ולאלו שיגיעו בפעם הראשונה", היא סיפרה – "התשאול במנה השנייה יותר מורכב וקצב החיסונים נמוך יותר לעומת המתחסנים הצעירים שיגיעו בפעם הראשונה".

במחוז דן פתח תקווה החלו לפני כשלושה שבועות את מבצע החיסונים עם שלושה מרכזים בלבד – במרפאת רוטשילד בפתח תקווה, במרפאת הרצל ברמת גן ובמרפאה ברחוב רבי עקיבא בבני ברק. "בימים האחרונים אנחנו מחסנים בשמונה מתחמים גדולים ובשבוע הבא נוסיף עוד עמדות חיסון רבות. זה נראה כמו מפעל חיסונים", העיר עובד בכיר במחוז – "יש כאן מבצע לאומי ואנחנו בחזית".