ד"ר גילת שנהב, מנהלת מחלקת הקורונה בביה"ח הרצוג בירושלים, שוחחה עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM על העומס הרב בבבתי החולים. עוד סיפרה מנסיונה האישי ומחוויות היום יום שלה על השגרה השוחקת שקיימת במחלקת הקורונה אותה היא מנהלת, על אופי המאושפזים ועוד.

המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר. צילום: אבשלום ששוני

מה מצב התחלואה אצלכם?
"עמוס מאוד, אנחנו במאה אחוז תפוסה ואף למעלה מכך. על כל מיטה שמתפנה, מיד מתאשפז חולה אחר. יש פה שני אגפים, מחלקת הקורונה הוקמה יש מאין באגף חדש. הוזעקתי משיבא בעיצומו של הגל השני, התפוסה הולכת ועולה. אם היה לנו צוות מתאים, עם מספיק אנשים, היינו עולים ל-140 מיטות. אנחנו לא יכולים לקלוט, אין מספיק אנשים בצוות והוא גמור, שחוק. עובד קשה".

תארי את מצב המאושפזים?
"רוב החולים החדשים התחסנו בפעם הראשונה. יכול להיות שהייתה שאננות אחרי החיסון הראשון. הם אנשים מאוד ממבוגרים, יש התפרעויות בבתי אבות בירושלים".

האם אפשר להידבק גם אחרי מתן חיסון ראשון?
"גם אחרי חיסון שני אנו לא מחוסנים ב-100 אחוזים. אחרי חיסון ראשון, ההגנה היא של 50 אחוזים אבל ההרגשה שלי שהחולים, גם אחרי חיסון ראשון, חולים בצורה קלה יותר. חלקם מאומתים ולא חולים. הם לא מונשמים, חלקם לא זקוקים לחמצן, פחות מתלוננים על חולשה. הבעיה היא בעיקר נשימתית וחולשה קיצונית. בבתי האבות יש אחוזי היענות ואחוזי התחסנות יפים מאוד".

עוד הוסיפה שנהב: "אני רופאה מומחית יחידה שמטפלת למעלה מ-50 חולים במחלקה שלי, חסרים לנו צוותים, ולי אישית הכי חסרים רופאים. בתי החולים עמוסים, אני לא מצליחה לפנות מחלימים לבתי חולים אחרים. אני אמפתית גם לקושי שלהם. אנו פועלים קודם כל לטובת החולה".