ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ביקר היום (שלישי) בקופת החולים לאומית באשדוד. מוקדם יותר, משרד הבריאות עדכן כי נתוני התחלואה אמש היו הגבוהים ביותר מאז הסגר השני, בחודש אוקטובר. מספר הנדבקים הכללי במדינה מאז פרוץ המגפה עבר את חצי המיליון.

ביקורו של נתניהו באשדוד מגיע על רקע הרחבת מבצע החיסונים נגד קורונה לבני ה-50 ומעלה, לצד צוותי ההוראה. בין השאר אמר נתניהו: "שמעתי שבאירופה מדברים על סגר עד אפריל - לא כך אצלנו. אנחנו יכולים לגמור את זה במהירות רבה מאוד אם נתחסן ונשמור על הכללים".

עימותים בין שוטרים לחרדים באשדוד. צילום: דוברות המשטרה

עוד אמר ראש הממשלה: "האירועים שאנחנו חווים עכשיו הוא מפגש של מרוץ אדיר בין התפשטות המחלה למבצע החיסונים. אנחנו מקדימים את כל העולם במערך החיסונים ומערכת הבריאות שלנו עושה עבודה הרואית. מקווה שמחר נגיע גם ל-170 אלף ביום. הציבור בישראל נרתם וצריך להמשיך כך. אנחנו מתחילים היום לחסן בני 50 וגם את המורים שיתחילו להתחסן בקרוב מאוד. הדבר השני הוא להקפיד על הכללים, מפני שאיש לא יודע מתי הוא יתחסן. בנוסף, אין ודאות לכך שמי שהתחסן לא נושא את המחלה בעצמו. לכן אין תחליף למרחק, ידיים ומסכה. גם כשאנחנו מחסנים את אזרחי ישראל ובמהלך חודש מרץ נשחרר את הכלכלה לגמרי אנחנו נצטרך להקפיד על הכללים האלה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס אף הוא למבצע החיסונים הנרחב ואמר: "אנחנו עדים לגל נוסף. הפעם לא גל של תחלואה, אלא הגל השני בהגעת החיסונים לישראל - גל שמעכשיו ימשך כל שבוע. אין מחסור בחיסונים במדינת ישראל וזו בשורה ענקית".

בנוסף התייחס אדלשטיין לחיסון של צוותי ההוראה ואמר: "זה גם עניין של הגנה על הצוותים וגם הבידודים שמאוד הכבידו על מערכת החינוך, בדיוק כפי שהצוותים הרפואיים המבודדים הכבידו על מערכת הבריאות".

אתמול, נוצר עימות בין פקחי עירייה לבין תלמידי מוסד חינוכי, שהתקיפו במקלות ובאבנים במהלך פעולות אכיפה במקום, אשר פעל בניגוד להנחיות. במהלך הפרות הסדר שכללו עימותים עם השוטרים, חסימת צירי תנועה וגרימת נזק לרכוש, עצרו השוטרים לחקירה 11 מפרי סדר, ושלושה שוטרים נפצעו.