מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, שוחח היום (רביעי) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM על ההחלטה לפתוח מחלקת קורונה נוספת, שישית במספר, זאת בעקבות העלייה בתחלואה. "יש עומס הולך ומתפתח במרכז הרפואי, אין סגר, כולם מסתובבים ונהנים, אין אחריות של אנשים", אמר.

המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר. צילום: אבשלום ששוני

הוא סיפר כי במרכז הרפואי ישנן חמש מחלקות קורונה, בהן מאושפזים 87 חולים. במחלקת כתר גריאטריה, שנפתחה רק לפני שלושה ימים, יש 18 חולים מתוך 23 מתוך מיטות ו-61 חולים מוגדרים במצב קשה, מתוכם 22 חולים קריטיים, מונשמים ועל סף הנשמה. 

איך אתה מסביר את כמות החולים?
"לא נעים לי להגיד אבל אין סגר. כולם מסתובבים בערים ובכפרים, באירועים ובמסיבות בריכה, אין אחריות של אנשים. יש אנשים חולים שלא מוכנים להיבדק. המשטרה לא אשמה חס וחלילה, אלא האנשים. גם אם אנשים נבדקים, ויש אחוז גבוה של נדבקים ואחוז גבוה של חולים קשים, אז לא למצב הזה ייחלנו. לדעתי הסגר היה צריך להיות יותר מוקדם. חיכינו וחיכינו וקיבלנו 'בומבה' לפרצוף. אף על פי שאנשים מתחסנים ואנשי צוות רפואי מתחסנים כדי למנוע בידודים".

עוד הוסיף פרופ' ברהום: "לא יכול להגיד מתי ירדו מספר החולים, חייב סגר 'הגלולה מרה', אחרת יהיה פה מאוד קשה. אתמול הורדתי את מספר הניתוחים בצמצום דרסטי של ניתוחים אלקטיביים למעט ניתוחים דחופים וחולים אונקולוגיים. זה פוגע באנשים שמחכים לניתוחים כמו החלפת ברך כבר חצי שנה וזה צמצום שפוגע בהם, אבל אין לי ברירה, אני חייב לתת שירות לחולים המונשמים, זו הדרך היחידה לתת שירות טוב". 

מה עם עובדי הקבלן שעובדים אצלכם, מתי הם יתחסנו? האם זה הגיוני שהם לא התחסנו?
"זה לא הגיוני. אני כבר הוריתי לבדוק מול עובדי הקבלן מי מחוסן, וכולם חוסנו. אני גורם לסכנה אצלי, אם אני לא אחסן עובדי קבלן. עובדי בית החולים באים במגע עם חולים, אז אין דבר כזה, חייב לחסן, זה לא פריבילגיה. יש הנחיה מפורשת לחסן את כל העובדים, המתנדבים".