מבצע החיסונים נמשך: משלוח חיסונים גדול יגיע לישראל בלילה שבין ראשון לשני. כחצי מיליון חיסונים של פייזר צפויים בנתב"ג לאחר שיוטסו במטוס אל על, כשבוע בלבד לאחר משלוח החיסונים האחרון. המשלוח צפוי להגיע על רקע הרחבת מבצע החיסונים היום (רביעי) לבני ה-50 ומעלה, לצד צוותי ההוראה.

אתמול הצהיר שר הבריאות יולי אדלשטיין במהלך ביקור בקופת חולים באשדוד: "אין מחסור בחיסונים בישראל. החל מהשבוע יגיעו משלוחי חיסונים לישראל מדי שבוע". במשרד החינוך מעדכנים הערב כי 121,332 עובדי הוראה וצוותי חינוך השיבו לקריאה להתחסן. 79,408 נרשמו לקבלת חיסון, 41,924 כבר חוסנו או החלימו מהנגיף ו-6,645 השיבו כי אינם מעוניינים להתחסן.

נתניהו מקבל את משלוח החיסונים לקורונה של פייזר בנתב"ג

ברקע ההודעה על המשלוח הנוסף, בחדשות 13 מדווחים הערב כי למרות ההצהרות על מספרם הרב של המחוסנים, מתחילת השבוע חוסנו רק כ-100 אלף בני אדם נוספים בלבד. בקופת חולים כללית התחסנו כ-60 אלף, בקופת חולים מכבי 32 אלף, בלאומית 9,000 ובמאוחדת 8,000 מתחסנים בלבד.

לפי קופות החולים, יש למצב החדש שתי סיבות עיקריות. הראשונה – משרד הבריאות לא מקצה מספיק חיסונים לקופות. והשנייה – מבחינה לוגיסטית, לא ניתן לקיים תמונת מראה של החיסונים. כלומר, לא ניתן להביא 150 אלף מתחסנים למנה ראשונה, ואז להביא אותם כעבור שלושה שבועות לקבל את המנה הראשונה, לצד עוד 150 אלף שיתחסנו במנה הראשונה.

בתוך כך, מחר צפוי אוהל החיסונים בכיכר רבין בתל אביב לשוב לפעילות מלאה. בשלב ראשון יוענק השירות באוהל החיסונים לחברי קופת חולים מאוחדת בלבד, ואילו ביום ראשון יוכל להגיע כל מי שהתחסן כבר פעם אחת על מנת לקבל את המנה השנייה של החיסון. כזכור, הפסיק משרד הבריאות את הקצאת החיסונים לבית החולים איכילוב ועיריית תל אביב, לאחר שדווח כי הוענקו חיסונים לרבים שאינם בקבוצות התעדוף של משרד הבריאות.

מחר גם צפוי להיערך דיון של רה"מ בנימין נתניהו עם בכירי משרד הבריאות בנוגע ליציאה מהסגר וקידום נושא הדרכון הירוק. הבכירים מעריכים ששיא התחלואה מאחורינו, יש ירידה ב-R והתייצבות בכל המגזרים. לראשונה נשמע בכיר במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, האומר שאין הכרח להאריך את הסגר מעבר לפרק הזמן שנקבע.

במקביל לדברים אלה, במשרד הבריאות עדכנו את תכנית היציאה מהסגר. כרגע מבקשים במשרד להאריך את הסגר בעוד שבוע לפחות, מכיוון שלטענתם "לא נגיע למטרות שהוגדרו בזמן הסגר הנוכחי". בשלב הראשון יחזרו ללמוד בבתי הספר ובגנים, כל הכיתות למעט כיתות ה'-י ויפתחו חנויות הרחוב. בשלב השני, יחזרו גם כיתות ה'-י' ותחל הפעלת הדרכון הירוק כולל הופעות תיאטרון.

בשלב השלישי, צפויים להיפתח המסעדות ובתי הקפה. מבחינת לוח זמנים, היציאה מהסגר תחל רק כאשר מקדם הדבקה יגיע לרמה של מתחת ל-1, כאשר נכון להיום הוא נמצא על 1.17. בנוסף, מדברים על עוד שני משתנים אשר ישפיעו על תכנית היציאה מהסגר: מספר המאומתים החדשים ועד כמה המוטציות השונות יתפשטו ברחבי ישראל.

בנוסף, משרד הבריאות מעדכן כי ארבעה מקרים נוספים של הידבקות בווריאנט הדרום אפריקאי התגלו בישראל. בכך מגיע סך הנדבקים במוטציה זו לשמונה. במשרד הבריאות שבים ומדגישים כי לפי שעה ידוע רק כי הווריאנטים מגבירים את מהירות ההדבקה, אך לא גורם לעלייה בתמותה.

חגיגות חיסון המנה השנייה

התרגשות רבה שררה היום בקרב דיירים ואנשי צוות רבים בדיור המוגן "משען", עם תחילת מבצע חיסון המנה השנייה לדיירי הרשת. עד כה, 92% מכ-2,500 דיירי משען התחסנו במהלך שלושת השבועות האחרונים במנת החיסון הראשונה.

פרופ' נחמן אש עם מתחסן בדיור המוגן ''משען'' (צילום: אבשלום ששוני)
פרופ' נחמן אש עם מתחסן בדיור המוגן ''משען'' (צילום: אבשלום ששוני)

עם פתיחת מבצע המנה השנייה של החיסונים, בבית האבות משען ברמת אפעל, אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, שביקר במקום: "זו זכות גדולה להיות פה ואני נרגש לראות אתכם מתחסנים. זו נקודת ציון משמעותית אחרי כל מה שעברתם. החיסון הוא התקווה לכולנו, תקווה לחזרה לחיים, תקווה לפגוש את בני המשפחה ולפעילויות שעשינו".

מנכ"ל רשת משען, עמרי כהן הודיע שהרשת תתחיל לחדש כבר בימים הקרובים את פעילות התרבות והמופעים בתשעת בתי הדיור שהיא מפעילה. בנוסף, העניק כהן למתחסנים בני 100 ממשען ברמת אפעל אישור חיסון מיוחד שהרשת הנפיקה עבורם.