נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פנה היום (חמישי) לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, באשר למדיניות החיסונים של אסירים השוהים בבתי הסוהר בישראל, וביקש ממנו לקדם את מתן החיסונים לאוכלוסיית הכלואים בישראל.

"בשעה מעודדת זו, כאשר בשורת החיסונים מסמנת את קיצו המיוחל של המשבר הבריאותי, אל לנו להיסוג מערכינו היהודיים והדמוקרטים, המקודשים, שמהווים לנו מצפן מוסרי וערכי", כתב ריבלין, שהוסיף: "מניעת טיפול רפואי מציל חיים מבני אדם המצויים בכלא – בין אם בשל עונש שנגזר עליהם על ידי בית המשפט ובין אם בשל הימצאותם במעצר בטרם הכרעת הדין – איננה עומדת בקנה אחד עם ערכינו, ערכי המדינה היהודית והדמוקרטית".

"אוי לנו אם ההנחיות למאבק בקורונה, ובמיוחד סדר תעדוף מתן החיסונים, יהיה נגוע במניעים פוליטיים כאלה ואחרים – דבר שעשוי לפגוע באופן חמור בחיי אדם יקרים, ואף לשחוק את אמון הציבור", המשיך הנשיא. "אני מחזק את ידיך, בבחירתך לגבות את הגורמים המקצועיים, לפיה יש לקדם את מתן החיסונים לאוכלוסיית הכלואים בישראל באופן מידי – למען שמירה על בריאותם, כמו גם על בריאותם של הסוהרים וסגל שירות בתי הסוהר".

ביום שני האחרון שיגר גם שר הביטחון ושר המשפטים בני גנץ, מכתב דחוף לראש הממשלה נתניהו, בו הוא דרש ממנו להורות לשר לביטחון הפנים לקיים את הנחיות משרד הבריאות והייעוץ המשפטי לממשלה, ולאפשר את חיסונם של האסירים המבוגרים.

במכתבו כתב גנץ, כי "חמור מאוד שהשר לביטחון פנים בוחר להתעלם מהנחיות משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה, תוך פגיעה בבריאות הציבור. חמור אף יותר, כי השר לביטחון פנים מקבל החלטות פוליטיות המבקשות להחליף את בית המשפט שגזר על האסירים עונש, תוך שהוא מוכן לסכן חיי אדם. מדובר לא רק במהלך שאינו חוקי, אלא בהתנהלות שפוגעת במאבק הלאומי בקורונה. לכך מתלווה שימוש בשפה ביריונית, שאינה מכבדת את הממשלה". לדבריו, "פוליטיזציה של המאבק בקורונה עלולה להביא להשלכות חמורות באמון הציבור וביכולתה של הממשלה להילחם בנגיף ולקבל החלטות ענייניות".