על פי דו''ח חדש שפרסמה היום (חמישי) האוניברסיטה העברית, ישראל תגיע ל-5,000 נפטרים מנגיף הקורונה במהלך החודש הבא. בנוסף, כותבי הדו''ח קבעו כי העלייה בעומס בבתי החולים היא בלתי נמנעת, מכיוון שבשבוע הבא מספר החולים קשה יעלה בכ-180 חולים בכל יום.

הדו''ח, שעסק בהשפעתו של החיסון נגד קורונה על קצב ההדבקה בישראל קבע כי למרות ירידה קטנה במקדם ההדבקה, עדיין אין סימן מהותי להשפעתו של החיסון. מקדם ההדבקה עדיין עומד על למעלה מ-1, מה שמסמן, לטענת החוקרים, את חוסר היעילות של הצעדים שננקטו עד לסוף השבוע שעבר.

בני גנץ על מבצע חיסוני הקורונה

לטענתם, על פי תוצאות המחקר, בהתייחס לנתונים שהתקבלו לאחר ה-16 בדצמבר, התמותה בישראל, כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, הייתה גבוהה בכ-10% מהצפוי, זאת לאור קצב התמותה שעלה בימים האחרונים ביחס לחודשי העבר.

בשל כך, הגיעו החוקרים למסקנה כי שיא תחלואה קשה צפוי בהמשך החודש, כאשר השיא צפוי להגיע כבר בשבוע הבא עם למעלה מ-180 חולים קשים בכל יום. בנוסף מספר הקורבנות מהמגפה יגיע ל-5,000 בני אדם במהלך חודש פברואר.

בעקבות המחקר, הגיעו החוקרים למסקנה כי במידה ויוארך הסגר המהודק בשבועיים נוספים, התמותה תיפחת בכ-400-200 בני אדם, והסגר יגמר עם כמות נדבקים של פחות מאלף מאומתים ביום. החוקרים המליצו להמשיך בהאצת קצב החיסונים בישראל, ובמקביל להיערך לעומס שיגיע לבתי החולים בשבוע הבא. בנוסף, ממליצים כותבי הדו''ח כי ההחלטה על הארכת הסגר תתקבל רק ב-21 בינואר (יום חמישי הבא),  אז ניתן יהיה לראות ירידה משמעותית בכמות הנדבקים.