הממשלה צפויה להתכנס במהלך השבוע על מנת לדון בהמשך הסגר, כאשר בכוונת משרד הבריאות לדרוש את הארכתו. כזכור, הסגר הנוכחי אמור להסתיים בסוף החודש הנוכחי, אך בשל היעדר השינוי בנתוני התחלואה, חותרים להמשיך בו, בשאיפה לירידת מקדם ההדבקה מתחת ל-1. השרים צפויים לדון גם במתווה היציאה מהסגר, לא לפני חיסונם במנה השניה של כשני מיליון איש.

על פי הערכות, מועד הדיון נקבע בסמיכות לסיום הסגר, על מנת למנוע התנגדויות שיובילו להקלה בהנחיות. עם זאת, קיים החשש כי במגזר החרדי ינסו לסכל את הארכתו כיוון שכרוכה בהחלטה זו גם סגירת מוסדות החינוך החרדיים.

גם במגזר העסקי צפויה התנגדות להארכת הסגר, שכן אמש כינה עו״ד רועי כהן, נשיא להב ומספר 2 במפלגת תנופה בראשות עפר שלח, את הסגר "כישלון", ואמר: "את המחיר משלמים העצמאים ובעלי העסקים שמפעלי חייהם קורסים".

אכיפת הגבלות סגר קורונה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, בעקבות כמות המאומתים שנרשמו ביממה במהלך סוף השבוע, מחמישי-שבת, יחד עם הנדבקים החדשים במוטציה הדרום אפריקאית, המשטרה צפויה להגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה החל מהשבוע הקרוב, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם, באמצעות מחסומים קבועים ומדלגים, סיורים ממונעים ורגליים, תגבור התחנות וכוחות האכיפה, הפעלה מוגברת של היח׳ האווירית המשטרתית ועוד.