מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, פרופ' רוני גמזו, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לכאן ב' לטרגדיה שאירעה בבית החולים בניהולו בסוף השבוע, כשמשה חרזי ז"ל, חולה קורונה בן 47, נותק בשוגג ממכונת הנשמה ונפטר.

"אני אשתדל מאוד לבקר את המשפחה ולתת הסבר אישי. הייתי במקום, באתי לחזק את הצוות אחרי סוף השבוע וראיתי את ההחייאה. זה מורכב מאוד. דבר כזה לא צריך לקרות ונפיק את כל הלקחים. כשהצוות מטפל בארבעה חולים בו זמנית, אז תקלות כאלו אסור שיקרו אבל העומס עושה את שלו", אמר גמזו.

"צריך לדאוג כל הזמן שיהיו אנשים שיסתכלו. זו תקלה רפואית שהובילה לאובדן חיים שאני מאוד מצר עליה. ישר חשבתי מה אני כמנהל בית החולים עשיתי לא בסדר. כל רגע צריך לקבל החלטות קשות. סגרנו 60-70 מיטות, ושאלתי את עצמי אם היה צריך יותר. הבוקר התשובה שלי היא כן", הוסיף.

"הגיעו אליו מספר דקות מאוחר מדי. הצוות הוא מסור, קשה לנו עם התקלה הזו. מה שחשוב כרגע זה איך לתת את הכוח ליתר המונשמים. אם בן משפחה היה יושב לידו זה לא היה קורה אבל זה לא מעשי, גם בתקופות בלי קורונה זה לא קורה", המשיך גמזו.

"המסקנות שלי הן לחזק את הצוות ולהוסיף כוח אדם. זאת אחריות שלי לתת טיפול רפואי איכותי, באותו שישי בערב לא הצלחנו ואני לוקח את האחריות", סיים פרופ' גמזו את דבריו.