ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (שני) לסניף של קופת חולים מאוחדת בבית שמש במטרה לעודד את הציבור החרדי לקבל את החיסון נגד נגיף הקורונה. נתניהו התייחס בדבריו לאפשרות כי יוארך הסגר ואמר: "מחר נקיים ישיבת ממשלה בנושא הקורונה. המוטציה משתוללת בעולם ויש מדינות שמדברות על סגר עד אפריל. אצלנו זה לא המצב, אבל יתכן שנידרש לתקופה קצרה מוגבלת נוספת של סגר ונזדקק לתמיכתכם. זה לא יכול להיות יותר משבועיים, זה מוגבל מלכתחילה".

נתניהו ציין כי המטרה המידית היא העלאת אחוז המתחסנים בקרב הציבור הערבי והחרדי. "כדי שננצח צריך שיתוף פעולה של הציבור", אמר. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בבית שמש

בנוסף, התייחס ראש הממשלה לביקורת על התנהלות הממשלה והבהיר: "סגר דיפרנציאלי לא עובד וגם לא עבד בשם מקום, למעט אוסטרליה שהיא מדינה גדולה מאוד. אכיפה מוגברת, סגר וחיסונים הם הדברים שכן עובדים. כבר כעת אנו רואים ירידה בקצב ההתפשטות".

נתניהו טען כי שוחח עם מנהיגי מדינות ברחבי העולם אשר בירכו את ישראל על הצלחת מבצע החיסונים ומהירתמות הציבור לקבלתם. "בוועידת המנהיגים הצעתי שישראל תוביל הקמת תאגיד בינלאומי למחקר וייצור של חיסונים לווירוסים ומגפות עתידיים - התלהבות נלהבת נרשמה מקיר לקיר", הוסיף.

נתניהו התייחס גם לסוגיית "ייבוא" התחלואה של השבים לארץ בנתב"ג ואמר: "אמש קיימתי דיון עם שרי הבריאות והתחבורה. הנחיתי לקדם מידית בדיקות קורונה לכל מי שנכנס לישראל והידוק נוסף של הטיסות הנכנסות לישראל והיוצאות ממנה".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין נשא דברים וקרא לכל מי שבקבוצת התיעדוף לגשת לקבל את החיסון. בנוסף הבהיר אדלשטיין כי משרד הבריאות ידרוש הארכה של הסגר בשבוע נוסף.

"החיסונים לוקחים אותנו למקום טוב. במקביל, טיפסנו בחולים הקשים, גם במחלקות הקורונה. נבוא מחר לממשלה ונבקש הארכה של הסגר. אין ברירה. אני מקווה שזה שיאושר, כי כולנו מבינים את המצב. אי אפשר לחיות עם ממוצע של 8,160 מאומתים ליום ו-1,100 חולים קשים בבתי החולים. צריכים לטפל בזה, להתקדם עם החיסונים ולהגיע למציאות אחרת של פתיחת המשק, התרבות, בתי הכנסת, ומערכת החינוך. ואז נהיה בעזרת ה' המדינה הראשונה בעולם שאומרת: 'חזרנו לחיות חיים אמיתיים, חזרנו לחיים'".

בתוך כך, ממונה הקורונה במגזר החרדי, אלוף (במיל') רוני נומה, התייחס גם הוא למצב התחלואה ואמר היום בתדרוך שמסר לכלי התקשורת:  ״יש מסגרות חינוכיות שפתוחות במגזר החרדי. אבל צריך להגיד ביושר: הרוב סגור. ומה שנפתח נפתח במתכונת שונה״.

נומה התייחס לקושי הרב ואמר כי "10-15% ממוסדות החינוך החרדיים - פתוחים. הלחץ מהממשלה לסגור את מוסדות הלימוד גדול, והלחץ הפנימי לפתוח גדול גם כן. מקווים שלמרות הקושי הגדול המערכת תישאר סגורה". נומה את חששו כי החלטה על הארכת הסגר רק תגביר את הלחץ בציבור החרדי לפתוח מוסדות לימוד.

בנוסף, סקר הפרויקטור במגזר החרדי את התחלואה ואמר: "‏1,661 חולים חרדים נוספו אתמול, ממוצע החולים החרדים השבוע הוא כ-34% מכלל החולים. 22.1% מהבדיקות במגזר החרדי חיוביות וכ-11% מהמאושפזים חרדים". לצד הדברים הללו הבהיר נומה כי הוא מעריך שבימים הקרובים צפויה התייצבות בתחלואה בקרב החרדים.

בהמשך, סיפר נומה כי נשים חרדיות רבות חוששות ליטול את החיסון בשל החשש מפני פגיעה בפוריות. על כך אמר כי "למען הסר ספק אין כל סיכון בחיסון לנשים בגיל הפוריות - זו גם עמדת המומחים, הגניקולוגים ורופאי הנשים בארץ ובעולם, ולכן משרד הבריאות מאפשר חיסון גם לנשים בהריון מקרב צוותי ההוראה. שמועות הכזב המופצות על ידי גורמים בלתי אחראיים הן אלו שגורמות לאתגר עליו דיברתי בקרב נשים צעירות".