האם אנחנו בדרך להארכת הסגר בשבועיים נוספים? ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שני) התייעצות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי משרדו, יחד עם ראש המל"ל מאיר בן שבת וסיכם כי מחר בישיבת הקבינט תובא הצעה להארכת הסגר בשבועיים נוספים. נתניהו הדגיש בשיחה כי הוא פועל להשגת רוב למהלך. 

מוקדם יותר היום ביקרו נתניהו ואדלשטיין בקופת חולים מאוחדת בבית שמש וקראו לציבור החרדי ולציבור הערבי לגשת להתחסן. בין דבריו התייחס ראש הממשלה לאפשרות הארכת הסגר אך הבהיר כי זה יהיה למשך שבועיים לכל היותר. על הביקורת בנוגע להארכת הסגר אמר: "סגר דיפרנציאלי לא עובד וגם לא עבד בשום מקום, למעט אוסטרליה שהיא מדינה גדולה מאוד. אכיפה מוגברת, סגר וחיסונים הם הדברים שכן עובדים. כבר כעת אנו רואים ירידה בקצב ההתפשטות".

שר הבריאות נשא דברים אף הוא והבהיר כי משרדו יבקש להאריך את הסגר: "החיסונים לוקחים אותנו למקום טוב. במקביל, טיפסנו בחולים הקשים, גם במחלקות הקורונה. נבוא מחר לממשלה ונבקש הארכה של הסגר. אין ברירה. אני מקווה שזה שיאושר, כי כולנו מבינים את המצב. אי אפשר לחיות עם ממוצע של 8,160 מאומתים ליום ו-1,100 חולים קשים בבתי החולים. צריכים לטפל בזה, להתקדם עם החיסונים ולהגיע למציאות אחרת של פתיחת המשק, התרבות, בתי הכנסת, ומערכת החינוך. ואז נהיה בעזרת ה' המדינה הראשונה בעולם שאומרת: 'חזרנו לחיות חיים אמיתיים, חזרנו לחיים'".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בבית שמש

בנוסף, מוקדם יותר שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרב חיים קנייבסקי, על רקע הביקורת על המשך פתיחת מוסדות החינוך החרדיים. מקורב לרב קנייבסקי מסר כי "ראש הממשלה הציג את נתוני התחלואה במגזר החרדי ואמר שהוא יודע שלא כולם מפרים את ההנחיות, וכי התקשורת מוציאה דברים מהקשרם. יחד עם זאת הוא ביקש לתת פוש אחרון - הוא לא אמר אם מדובר בעשרה ימים או שבועיים, אך דיבר על כוונתו להאריך את הסגר וביקש עוד קצת מאמץ בישורת האחרונה. הוא שמח לשמוע שהרב מעודד ללכת להתחסן, כולל נשים מניקות ונשים בהריון. בבית הרב בוחנים את דבריו של נתניהו בחיוב, אך הסבירו לראש הממשלה את הלחץ הגדול שמופעל מהציבור אך הבהירו כי הם נכונים לעמוד בבקשתו".

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן הערב כי 5,630 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה לאחר שנדבקו בקורונה. אתמול בוצעו 64,432 בדיקות, כאשר 9% מתוכן נמצאו חיוביות. 1,161 חולים מאושפזים במצב קשה בבתי החולים, ו-292 מהם מונשמים. עד כה נפטרו 4,040 בני אדם מהנגיף. 

על רקע הרחבת מבצע החיסונים לבני 45 ומעלה מעדכן משרד הבריאות כי עד כה התחסנו 2,156,279 במנת החיסון הראשונה, ואילו 391,090 מתוכם קיבלו את מנת החיסון השנייה.