חולת קורונה בהיריון מתקדם אושפזה הערב (שני) במצב קריטי בבית החולים בילינסון. היולדת בת ה-35 הגיעה לבית החולים בשבוע ה-31 להריונה, לאחר שחלה הידרדרות במצבה הבריאותי. 

עם הגעתה לבית החולים התקבלה החלטה להנשימה וליילדה באופן בהול, ולפני זמן קצר הסתיים הניתוח הקיסרי. התינוק מונשם ונמצא במצב יציב, והועבר לפגייה במרכז שניידר לרפואת ילדים. היולדת כאמור מאושפזת טיפול נמרץ קורונה שבמתחם האשפוז התת קרקעי בבילינסון במצב קריטי. נמסר כי היא אינה סובלת ממחלות רקע.

המוטציה הבריטית והדרום-אפריקאית של נגיף הקורונה, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים אמר: ״מדובר בגל אלים וקשה יותר מקודמיו, הפוגע גם באוכלוסיית נשים צעירות בהריון״. ד"ר איליה קגן, מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים בילינסון : ״מצבה של היולדת קשה מאוד ולא יציב. היא נמצאת בסכנת חיים ממשית ואנחנו נאבקים על חייה״.

החולה פונתה לבילינסון מבית החולים לניאדו בנתניה, בשל מחסור במיטות אשפוז. בלניאדו מאושפזת יולדת נוספת, בשבוע ה-34 להריונה, אשר גם היא חוותה החמרה מהותית במצבה, בליווי קושי נשימתי משמעותי. 

מוקדם יותר היום, אושפזה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שיבא אישה באמצע שנות ה-30 לחייה הנמצאת בשבוע ה-21 להריונה. המטופלת הועברה ממחלקת הקורונה למחלקת הטיפול הנמרץ בשל החמרה במצבה. היא מונשמת אך נמצאת בהכרה ומצבה מוגדר קשה. 

מנהלת היחידה לטיפול נמרץ, ד״ר יעל חביב אמרה: "בגל הזה אנחנו נתקלים בעוד ועוד מקרים של אנשים צעירים עם תחלואה קשה שהמחלה בהחלט פוגעת בהם עד מצב של סכנת חיים. זו לא עוד מחלה של מבוגרים עם מחלות רקע".