לאור העלייה במספר הנשים ההרות עם תחלואת קורונה קשה, הוחלט היום (שלישי) להתיר גם לנשים הרות הנמצאות בסיכון להתחסן, אפילו שברובן הגדול עדיין לא נמצאות בקבוצת התיעדוף לחיסון. הדבר התאפשר לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, פנה למועצה הלאומית למחלות נשים ולפריון ולוועדת התיעדוף בראשות ד"ר בעז לב, במטרה לבחון את האפשרות לאשר לנשים בהריון להתחסן.

פרופ׳ גילי רגב-יוחאי על חיסון נשים בהיריון לקורונה (צילום: דוברות בי"ח שיבא שבתל השומר)

הוועדה ממליצה לנשים בהריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שיש להן מחלות רקע  - להתחסן במהלך ההריון כדי למנוע תחלואה עם סבירות יותר גבוהה לסיבוכי הקורונה. הוועדה מציינת כי אצל נשים בהריון אשר נדבקות וחולות מנגיף הקורונה, יש שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה, מאשר באוכלוסיית גיל דומה.

בהודעת הוועדה נאמר כי מומחים רבים קובעים שאין כל מנגנון  ביולוגי המסביר אפשרות של פגיעה באם או בעובר. אצל נשים שחוסנו מבלי שהיו ערות לכך שהן בהיריון לא נצפו במהלכו תופעות חריגות יותר מאשר אצל אוכלוסייה מקבילה שלא חוסנה.

אתמול דווח על שלוש נשים בהריון מתקדם אשר מאושפזות במצב קשה בשל התדרדרות במצבן בעקבות תחלואה בקורונה. פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים בבית החולים בילינסון אמר על כך: ״מדובר בגל אלים וקשה יותר מקודמיו, הפוגע גם באוכלוסיית נשים צעירות בהריון״.