לאחר שבמשרד הבריאות אישרו להתחיל לחסן את בני ה-40 ומעלה, בקופת חולים כללית פרסמו היום (רביעי) כי יאפשרו גם מי שגילו עד ל-35 להזמין תור לחיסון נגד הנגיף. מכללית נמסר כי החיסון עצמו יינתן רק למי שמלאו לו 40, בדיוק כפי שהנחו במשרד הבריאות, אך מערכות המידע נפתחו גם לצעירים יותר בכדי ''לא לבזבז יכולות חיסון של מעל 100 אלף מתחסנים מדי יום". מיד לאחר הודעתה של כללית, גם מאוחדת הודיעה כי תאפשר למי שמלאו לו 35 לקבוע תור לחיסון באתר ובאפליקציית הקופה.

פרופ׳ גילי רגב-יוחאי על חיסון נשים בהיריון לקורונה (צילום: דוברות בי"ח שיבא שבתל השומר)

בתוך כך, ועדת התיעדוף במשרד הבריאות המליצה אתמול לחסן נשים בהיריון נגד הקורונה, זאת לאחר עלייה במספר הנשים ההרות שחלו בקורונה ומצבן הוגדר קשה. הנשים שיוכלו להתחסן לפי ההמלצה, הן נשים הסובלות ממחלות רקע או באות במגע עם מספר רב של אנשים. הוועדה ציינה כי אצל נשים בהיריון אשר נדבקות וחולות בקורונה, יש שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה.

הדבר התאפשר לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, פנה למועצה הלאומית למחלות נשים ולפריון ולוועדת התיעדוף בראשות ד"ר בעז לב, במטרה לבחון את האפשרות לאשר לנשים בהריון להתחסן.

משרד הבריאות מסר בתגובה להחלטת קופות החולים לחסן בני 35 ומעלה: "תכנון משטר החיסונים וקבוצות המחוסנים הינו תכנון מרכזי על ידי משרד הבריאות, יחד עם הקופות והוא נקבע על פי כמות החיסונים ויכולת החיסון. בשלב זה, ההוראה שניתנה לשטח עוד מאתמול מדברת על חיסון בני 40 ומעלה. על פי קריאת המצב, משרד הבריאות ישנה את הוראות החיסון מעת לעת. על פי קריאת המצב, משרד הבריאות ישנה את הוראות החיסון מעת לעת".