המשטרה הודיעה כי החל מהבוקר (ראשון) ולאורך השבוע, פריסת המחסומים המשטרתיים לאכיפת הגבלות הסגר השלישי תשוב לפעול במתכונת מדורגת של הצבת מחסומים לפרקי זמן משתנים לאורך היום והלילה בהתאם לשעון החיים באמצע השבוע, זאת נוכח ניסיון העבר ובמטרה להפחית בעומסי התנועה ולהקטין את הפגיעה בשגרת החיים ככל שניתן.

המשטרה אוכפת את הגבלות הסגר והנחיות הקורונה (צילום: דוברות המשטרה)

לפי המתכונת החדשה, הצבת מחסומי הבוקר במרחב הבינעירוני תחל לקראת השעה 10:00, ולקראת הערב (בסביבות השעה 15:00) יוסרו המחסומים עד השעה 19:00 לערך. לאחר מכן המחסומים יפרסו בשנית בשעות הלילה, הכל במטרה לאפשר תנועה לצורך חיוני שהוגדר ובפרט הגעה מהירה של נהגים למקומות עבודה חיוניים ובחזרה לביתם. 

מהמשטרה נמסר כי ניידות ואופנועי אגף התנועה ימשיכו לבצע סיורים וסריקות על הצירים הבינעירוניים כל העת, בכדי להמשיך ברצף הפיקוח והאכיפה בכל שעות היממה ותתבצע גם אכיפה בתנועה. בנוסף יוצבו חסימות מדלגות בתוך היישובים עצמם ומסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל ימשיכו לפעול לצד הכוחות בקרקע לצורך זיהוי חריגים, התקהלויות אסורות ויצירת תמונת מצב ממבט על אודות עומסי התנועה. 

המשטרה קוראת לציבור כולו להימנע מיציאה למרחב הציבורי שלא לצורך חיוני שהותר בתקנות ולהקפדה על קיום ההנחיות בכדי למנוע את הצורך באכיפה ולהצליח באתגר הלאומי של הורדת שיעור התחלואה לצורך חזרה לשגרה בהקדם.