"הוא רק רוצה לנצח בבחירות": אמש פרסמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ תוכנית כלכלית שמטרתה להעניק סיוע לנפגעים מתקופת הקורונה, זאת לאחר שתי תוכניות הפיצוי הקודמות שהוצגו במהלך השנה, ביניהן מודל החל"ת שיהיה בתוקף עד יוני הקרוב. בין השדרנים בן כספית וינון מגל התפתח ויכוח סביב הנושא בתוכניתם הבוקר (שני) ב-103FM.

כספית כינה את התוכנית: "רעה מאוד" והסביר: "נותנים כסף כמו בסיבוב הקודם - למי שלא צריך". מגל התנגד: "אני לא מסכים איתך", והסביר אף הוא: "כמו בסבב הקודם מה באו אז טרנר ומרידור, ששפכו כביכול כסף על אנשים שלא צריכים כשהמשק במצוקה? לשפוך כסף ממסוקים זה דבר טוב כי זה מניע את המשק, גם אני אם אני מקבל אלף שקל זה יוצר אצלי תחושה שאני יכול לקנות ולהניע את גלגלי המשק. כשהמשק ייפתח צריך שאנשים ייצאו ויקנו".

"זו דעתך", השיב כספית. "כל כלכלן שתשאל אני מבטיח לך ש-98 מתוך 100 יגידו שהמשק במצוקה וזה נכון אתה יכול לשפוך כסף מהליקופטרים אם יש לך אותו כיח הכסף הזה הנינים שלנו ימשכנו את עצמם לדעת כדי להחזיר אותו אז חשוב לתת את הכסף למי שצריך. הטענה המעניינת שיש בה בסיס של אמת שגם אם אתה נותן כסף למי שלא צריך אותו יכול להיות שהוא יוציא אותו ויניע אותו, הבעיה היא העסקים ולא המשק. לפחות מחצית מאלה שמקבלים ולא מצריכים את הכסף שמים בחיסכון זה פשוט פשע".

"אם הייתי צריך להגדיר תוכנית כלכלית", אמר מגל בתגובה, "לקחת את צי המסוקים של חיל האוויר, להעמיס עליהם מזוודות עם דולרים ולפזר מעל ערי הפיתוח דולרים. לא בתל אביב ולא בהרצליה".

"אתה יודע מה יקרה?", שאל אותו כספית, "הוא יודע שזה לא יקרה, היועמ"ש לא יאשר והוא זוכה. הוא יודע שזה לא יקרה, אין לזה מקור תקציבי אבל לא אכפת לו, הוא רק רוצה לנצח בבחירות. היועמ"ש כבר נעשה מטרה. אי אפשר לקחת את צי המסוקים של חיל האויר ולפזר את הכסף כי צי המסוקים של חיל האויר הוא הישן ביורת בעולם היסעורים מתפרקים ומדי פעם משביתים אותם ואתה יודע למה? כי יש 3 צוללות עודף. צריך לבדוק אם אפשר לחלק כסף בצוללות. עכשיו צריך לקחת את כל העסקים ולהזריק לתוכם חמצן של הרבה כסף".