ענת דוידוב שוחחה הערב (שני) בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM עם פרופ' חגי לוין, המועמד לכנסת מטעם תל"ם, על החלטת הממשלה לסגור את השמיים.

ישראלים בנתבג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששוני

"לסגור עכשיו את השמיים זה כמו לשים חוסם עורקים. היה לנו דימום מתמשך שצריך היה לטפל בו, שנכנסו לפה כל הזמן חולים כשלא טיפלו כמו שצריך בפרצה בנתב"ג, מה בהמשך? היום נחשף הבלוף, זה לא שסוגרים לכמה ימים אלא מתכננים לסגור לחודש. מה הצענו אנשי המקצוע מספר חודשים שצריך לעשות ויאפשר פתיחה של שדה התעופה בתנאים בטוחים? צריך להקים יחידה אפידמיולוגית של משרד הבריאות שנמצאת בנתב"ג. צריך לרדת לפרטים הקטנים, אדם עושה בדיקה לפני שהוא עולה למטוס ומגיע, מי שחיובי יודעים איך לבודד אותו", אמר לוין.

"הדבר המדהים הוא איך באכיפה הברוטלית לא דואגים למה שבאמת צריך לדאוג. אדם שמפיץ מחלה זה אדם שזה המקום להעניש, ואנשים יידעו שהם לא רק סיכנו אחרים אלא שישלמו על זה מחיר כבד מאוד וזה ירתיע, אבל את זה לא עושים. כאשר מתייחסים לבני אדם כבני אדם, אז גם הם מבינים שיש פה בעיה אמיתית. כשמתייחסים לאנשים בכבוד, בגישה בריאותית אז גם הם נוהגים באופן אחראי. כשאתה הופך את כולם לפושעים, אז ככה גם אנשים מתנהגים", הוסיף.

על המוטציות לנגיף ועמידות החיסונים בפניהן אמר פרופ' לוין: "הסכנה כל הזמן רובצת לפתחנו, בינתיים למיטב ידיעתנו החיסון יעיל נגד כל הווריאנטים הקיימים כרגע. ודאי שייתכן שיופיע וריאנט שהחיסון יהיה פחות יעיל כנגדו".

בנוסף, סמנכ"ל שיווק 'ישראייר', גיל סתיו, התייחס גם הוא לסגירת השמיים: "אף אחד לא האמין שהמשבר יגיע לתאריכים האלה, אין ספק שזה המצב הכי קשה שהיינו בו מתחילת המשבר".