ד"ר עדי נמרוד, מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפר על העומס במרכז הרפואי שהגיע בעקבות התחלואה הקשה: "מספר החולים הולך ועולה, וגם הקושי בטיפול שלהם – גובר".

בפעם השלישית הסבתם מחלקה לטיפול נמרץ לטיפול בחולי קורונה, כי העסק מראה סימני קריסה.
"נכון. אנו לא מזמן הקמנו טיפול נמרץ קורונה ייחודי עם מספר מיטות, אך מספר החולים הולך ועולה וגם הקושי בטיפול שלהם גובר. לחולי טיפול נמרץ הרגילים יש מיטות טיפול נמרץ עם צוות טיפול נמרץ שמטפל בהם".

התור בכניסה למתחם חיסוני הקורונה בכיכר רבין בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

אתם כבר במצב שמתחיל להזכיר את איטליה בתקופות הקשות?
"לא, אנחנו רחוקים משם אך אנו בהחלט ירדנו בסטנדרט הטיפולי שלנו. במרבית היחידות לחולי הפוסט-קורונה, הם עדיין במצב קשה, הם אמנם לא מדביקים אבל עם נזק ריאתי קשה. אחוז החולים הקשים גדול, אכן בגל הזה הגילאים נמוכים יותר ועם הזמן למדנו להכיר את המחלה אך אין לנו פטנט בשרוול לטפל בחולים, יש יותר חולים קשים בגילאים צעירים יותר".

מודרנה הודיעה לא מזמן כי החיסון שלה "מכסה" גם את המוטציה מדרום אפריקה.
"אני בהחלט תולה תקוות גדולות בחיסונים האלה כיוון שהגל השני קשה יותר מהראשון, והשלישי קשה יותר בגלל מצב התחלואה. לכן אשמח מאוד שהחיסונים יקפדו את הקטסטרופה הרפואית הזאת ושלא נטפל יותר בחולי קורונה, שהם חולים מהקשים יותר שלי שיצא לטפל בהם בשלושים השנים שלי כאיש טיפול נמרץ".