הפרות הסדר נמשכות: המשטרה פעלה אמש בעקבות מחאה אלימה בירושלים בה נטלו חלק מאות רבות של משתתפים, שהחלה בכיכר השבת והמשיכה ברחוב בר אילן בעיר וברחובות הסמוכים, וכללה בין היתר הצתת פחים שאת מרביתם דרדרו לכביש, ידויי אבנים לעבר כוחות משטרה שפעלו במקום ולעבר כלי רכב ועוברים אורח, פגיעה בתשתיות הדרך השונות וגרימת נזק לניידות משטרה, כבאית שסייעה בכיבוי פחים בוערים ורכב נוסף שחלף באזור. כתוצאה מיידויי האבנים נפגעו שוטר ועיתונאי שנזקק לטיפול רפואי. 10 חשודים נעצרו והועברו לחקירה. 

במהלך פעילות כוחות המשטרה תוך שחלקם של המתפרעים אף מתעמת עם השוטרים ונמלט בעת הגעתם לעברו אל בין הבניינים בכדי לחמוק מהם, הופעלו אמצעים במטרה להשיב את הסדר במקום ולאפשר את פתיחת צירי התנועה שחסמו בעקבות ההתפרעויות במקום.

הפרות הסדר בירושלים, צילום: ידידיה אפשטיין

כזכור, במהלך הפרות הסדר בבני ברק ביום ראשון רגמו מפגינים אוטובוסים ואת רכבו של ראש העיר והציתו אוטובוס בלב שכונת מגורים. תושבי הבניינים הסמוכים נקראו לצאת מביתם מחשש לפיצוץ ופגיעה בכבלי החשמל ואילו נהג האוטובוס פונה לבית החולים במצב קל עם חבלות לאחר שהותקף באלימות. כוחות המשטרה וצוות מד"א הגיעו למקום ונעשה שימוש ברימוני הלם כדי לפזר את המפגינים באזור. 

המשטרה פועלת בהפרות הסדר בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה פועלת בהפרות הסדר בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך, המפגינים אף ניסו לפרוץ אל תחנת כיבוי האש בעיר, תוך חסימת יציאתן של הכבאיות אל מוקדי האש. כוחות המשטרה פזרו את ההתקהלות האסורה מרחובות העיר, בדגש על ההתגודדות האלימה מול תחנת כיבוי האש, וארבעה נעצרו בחשד את חייהם של התושבים ואת רכושם. בכוונת המשטרה לבקש היום את הארכת מעצרם בהתאם לממצאי החקירה.