ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול דיון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגן שר הבריאות יואב קיש, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה ובכירים נוספים. הדיון עסק בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות. לפי דיווח בוואלה! ניוז, בכירי משרד הבריאות המליצו להאריך את הסגר בשבוע במהלך הישיבה. 

נתניהו סבור כי יש להאריך את הסגר, אך בשלב זה בכחול לבן מתנגדים לכינוס ישיבת הממשלה בעקבות האכיפה הרפה. מלשכת שר הביטחון נמסר הבוקר בתגובה לפניית נתניהו לכנס את הממשלה, כי "אם אין הגברת אכיפה - לא תהיה ישיבת ממשלה. כשהליכוד יפסיקו עם התחמונים ויחליטו לעבור למעשים, אז נכנס את הממשלה. דין בני ברק ובית"ר עלית כדין הרצליה וראשל״צ״.

נתניהו כינס דיון עם בכירים ממערכת הבריאות על סוגית התחלואה והמשך הסגר (צילום: ללא קרדיט)
נתניהו כינס דיון עם בכירים ממערכת הבריאות על סוגית התחלואה והמשך הסגר (צילום: ללא קרדיט)

בראיון בגלי צה"ל אמר הבוקר סגן השר קיש כי הוא מאמין שיאריכו את הסגר, כפי שעושים כרגע באירופה. "אנחנו כרגע במצב של להמשיך להאריך את הסגר ולא יכול להיות שבגלל התנהלות פוליטית לא נעשה את מה שצריך. אני מאוד מקווה להתחיל לראות את הירידה אבל אין כזו עדיין לצערי, אנחנו במצב של יותר מהשיא של הגל השני ואנחנו נהיה חייבים להמשיך את הסגר".

בכירי משרד הבריאות הביעו חשש, שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר, נישאר עם רמה גבוהה של תחלואה ועומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים. סוכם כי מחר ימשיכו בהתייעצויות.

המשטרה אוכפת את הגבלות הסגר והנחיות הקורונה (צילום: דוברות המשטרה)

בתום הפגישה, מטעם מפלגת כחול לבן פורסם ציוץ בטוויטר, בו כתבו: "בלי הסדרת אכיפה - אין ישיבת ממשלה. דין בני ברק כדין הרצליה וראשון לציון". זאת, בהמשך לאיומים שהשמיע יו"ר המפלגה, בני גנץ, כלפי נתניהו, באם חוק הגדלת הקנסות שעבר בקריאה ראשונה - לא יעבור בקריאות השניה והשלישית.