כחודש מאז החל מבצע החיסונים "חוזרים לחיים" נגד נגיף הקורונה, הודיע היום (רביעי) מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי, על הרחבתו ועל הורדת גיל המתחסנים ל-35 בתיאום עם קופות החולים. השינוי יכנס לתוקף החל ממחר.

התור בכניסה למתחם חיסוני הקורונה בכיכר רבין בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

כזכור, עוד לפני כשבוע, לאחר שבמשרד הבריאות אישרו להתחיל לחסן את בני ה-40 ומעלה, בקופת חולים כללית פרסמו כי יאפשרו גם למי שגילו עד ל-35 להזמין תור לחיסון נגד הנגיף. מכללית נמסר כי החיסון עצמו יינתן רק למי שמלאו לו 40, בדיוק כפי שהנחו במשרד הבריאות, אך מערכות המידע נפתחו גם לצעירים יותר בכדי ''לא לבזבז יכולות חיסון של מעל 100 אלף מתחסנים מדי יום". מיד לאחר הודעתה של כללית, גם מאוחדת הודיעה כי תאפשר למי שמלאו לו 35 לקבוע תור לחיסון באתר ובאפליקציית הקופה.

בתגובה לאותה החלטה של קופות החולים, התנגדו במשרד הבריאות, וביקשו מקופות החולים לשמור על ההנחיות ועל המתווה שנקבע, כיוון שלטענתם נקבעו לפי היכולת.

"תכנון משטר החיסונים וקבוצות המחוסנים הינו תכנון מרכזי על ידי משרד הבריאות, יחד עם הקופות והוא נקבע על פי כמות החיסונים ויכולת החיסון. בשלב זה, ההוראה שניתנה לשטח עוד מאתמול מדברת על חיסון בני 40 ומעלה. על פי קריאת המצב, משרד הבריאות ישנה את הוראות החיסון מעת לעת. על פי קריאת המצב, משרד הבריאות ישנה את הוראות החיסון מעת לעת", מסרו אז.

בתחילת השבוע, הודיעו במשרד הבריאות על הרחבת המבצע גם תלמידי כיתות י"א-י"ב בני 16 ומעלה, וזאת בשל הרצון להבטיח את קיומן התקין, ככל הניתן, של בחינות הבגרות. בנוסף ביקשו במשרד הבריאות להבטיח כי תהליך הגיוס לצה"ל יוכל להתנהל בצורה טובה ובטוחה בחודשים הקרובים. 

ביממה האחרונה אובחנו בישראל 7,756 נדבקים חדשים, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך להיות גובה ועומד על 9.6%. בנוסף, מספר החולים הקשים עומד על 1,160. מגמת התמותה הגבוהה נמשכת וביממה האחרונה נפטרו 42 חולי קורונה בישראל.