התפרצות הקורונה בחמ"ל האיסוף באוגדת עזה: בהמשך לחשיפת מעריב מאמש, עד הבוקר (חמישי) 37 תצפיתניות מתוך 44 נמצאו חיוביות לנגיף. מתברר כי ההפרדה בין הקפסולות בחמ"ל האיסוף נפרצה באופן קבוע, ולא רק פעם אחת היא שגרמה לכך ששתי המשמרות ידבקו ויצאו מכשירות. מעבר לכך, נמצא כי 11 לוחמי גולני שהיו בבסיס, חלקם באופן קבוע וחלקם לא, נמצאו מאומתים גם הם, ועדיין לא ברור האם יש קשר בין המקרים.

בנוהלים המחייבים נקבע כי בין הקפסולה של הקצין לזו של הסמלת תהיה הפרדה מלאה, כך שכל שבוע תתבצע החלפה, כאשר החפיפה תתבצע ללא מגע פיזי. בפועל מתברר כי לעומת משמרת החיילות שנקבע ל"שבוע-שבוע", הסמלת והקצינה באופן קבוע נשארו למשמרות משותפות. יתרה מכך, חיילות שקיבלו ריתוק נשארו בבסיס, במתחם של החיילות שלכאורה לא היו צריכות לבוא איתן במגע, ובנוסף לכך, במקרים אחרים תצפיתניות מתלמדות שלומדות את התפקיד נשארו בחמ"ל ללא הפרדה בין הקפסולות.

למעשה, בפועל להפרדה בין הקפסולות לא הייתה כל משמעות, כאשר באופן קבוע מספר לא מבוטל של מפקדים וחיילות היו בשתי הקפסולות במקביל, וזאת בניגוד מוחלט להנחיות המחמירות שקבע צה"ל בעצמו. התוצאה במקרה הזה מדברת בעד עצמה.