משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 7,668 חיוביים לקורונה אובחנו אתמול, זאת לאחר ש-9.2% מתוך 85,827 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. מהנתונים עלה עוד כי מניין הנפטרים המצטבר עומד כעת על 4,609.

הדיון בוועדת החוקה על הארכת תקנות הקורונה. צילום: רונית גל, דוברות ועדת החוקה

על פי הנתונים, את מנת החיסון הראשונה קיבלו כבר 2,849,353 ואת מנת החיסון השניה קיבלו 1,497,681. בתוך כך, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין: "2,849,000 איש התחסנו עד היום, מתוכם כ-1.5 מיליון קיבלו גם את המנה השניה. רק אתמול חוסנו 200,000. החיסונים נפתחו גם לבני 35 ומעלה. אני קורא לכולם - לכו להתחסן! במקביל התחלואה ממשיכה שלא לרדת בקצב הרצוי. לצערי אין מנוס מהארכת הסגר. איש לא חפץ בכך, אך גם כל מי שעיניו בראשו מבין שאין ברירה אחרת".

כמות המתחסנים היומית (צילום: באדיבות משרד הבריאות)
כמות המתחסנים היומית (צילום: באדיבות משרד הבריאות)


עם זאת, על פי דוח מטעם חוקרים מהאוניברסיטה העברית שהוגש אתמול, ישנו צפי לעליה לכ-5,000 נפטרים עד לחודש אמצע פברואר, שכן השפעת החיסונים תתחיל להיות מורגשת רק במהלך השבועות הקרובים. 

בתוך כך, הפרויקטור, פרופ' נחמן אש, התייחס בראיון לכאן ב' לנתוני התחלואה ולמועד היציאה מהסגר: "בעולם אוטופי, הייתי רוצה לרדת מתחת ל-500 חולים קשים. אבל אנחנו לא בעולם אוטופי ואני לא שם את המדד הזה. כשנראה ירידה קלה וקצת הקלה על העומס בבתי החולים, נוכל לשחרר".

"מאוד קשה לעשות פתיחה איטית של המשק. כולם רוצים לחזור לשגרה. מצב התחלואה הוא שיוביל, לא תהיה ברירה. נקווה שהשפעת החיסונים תיראה מהר", הוסיף.

"יש פה שני גורמים שמושכים אחד את השני. מספר המחוסנים עד הכה לא מספיק כדי להוריד את התחלואה, ומנגד יש את המוטציה הבריטית שמעלה את ההדבקה, וכנראה גם מייצרת מחלה קשה יותר", המשיך פרופ' אש.

אש התייחס גם לחיסונים ולדיווחים על כאלו שקיבלו את המנה השנייה אך נדבקו בכל זאת: "החיסון יעיל גם כלפי המוטציה הבריטית, ולכן אנחנו עדיין מצפים שנראה את הירידה בקרוב. לגבי המחוסנים פעם שנייה שנדבקו - ידענו שהחיסון הוא לא יעיל במאה אחוז. אלה מספרים קטנים, זה לא מדאיג אותנו ולא אומר שהחיסון נכשל".