מספר החולים בצה"ל שבר היום (חמישי) שיא חדש, כאשר לראשונה מאז פרוץ המגפה בישראל עבר מספר המאומתים את ה-2,000. לפי תמונת המצב שפרסם צה"ל, נכון להיום 2,042 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל, ו-9,851 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

בצה"ל עדכנו עוד כי היקף החקירות האפדימיולוגיות שהסתיימו אתמול במערך החקירות של מפקדת 'אלון' עומד על 7,212. כמו כן, עד כה קיבלו 109,776 משרתים את המנה הראשונה של החיסון נגד הנגיף קורונה, וכן 23,089 משרתים קיבלו את המנה השנייה של החיסון.

כזכור, אתמול חשפנו כי שבירה של הפרדה בין הקפסולות המבצעיות באחד מהחמ"לים של אוגדת עזה, גרמה להידבקות של שתי הקפסולות המבצעיות, לאחר שהתברר כי אחת הקצינות, שהייתה שייכת לקפסולה הראשונה, המשיכה בפעילות המבצעית גם עם הקפסולה השנייה. לאור המצב, צה"ל נאלץ לגייס חיילות במילואים שיחליפו את החיילות בסדיר על מנת לענות על הצורך המבצעי המיידי.

חיסוני קורונה בצה''ל (צילום: דובר צה''ל)
חיסוני קורונה בצה''ל (צילום: דובר צה''ל)

עד הבוקר 37 תצפיתניות מתוך 44 נמצאו חיוביות לנגיף. מתברר כי ההפרדה בין הקפסולות בחמ"ל האיסוף נפרצה באופן קבוע, ולא רק פעם אחת היא שגרמה לכך ששתי המשמרות ידבקו ויצאו מכשירות. מעבר לכך, נמצא כי 11 לוחמי גולני שהיו בבסיס, חלקם באופן קבוע וחלקם לא, נמצאו מאומתים גם הם, ועדיין לא ברור האם יש קשר בין המקרים.

בנוהלים המחייבים נקבע כי בין הקפסולה של הקצין לזו של הסמלת תהיה הפרדה מלאה, כך שכל שבוע תתבצע החלפה, כאשר החפיפה תתבצע ללא מגע פיזי. בפועל מתברר כי לעומת משמרת החיילות שנקבע ל"שבוע-שבוע", הסמלת והקצינה באופן קבוע נשארו למשמרות משותפות. יתרה מכך, חיילות שקיבלו ריתוק נשארו בבסיס, במתחם של החיילות שלכאורה לא היו צריכות לבוא איתן במגע, ובנוסף לכך, במקרים אחרים תצפיתניות מתלמדות שלומדות את התפקיד נשארו בחמ"ל ללא הפרדה בין הקפסולות.