מהתחקיר עלה כי כרבע מהנכנסים לישראל מארה”ב כבר היו נשאים של הנגיף, אבל מאז עברו שני סגרים ממושכים, התחלואה זינקה, ואלפים נוספים מתו מהמגיפה.
לפי ההערכות, יבוא הקורונה נמשך גם ממדינות אירופה ומדובאי, שהפכה בחורף ליעד אטרקטיבי לישראלים, וזאת בשעה שישראלים שיצאו מנתב”ג לדובאי ולמדינות נוספות נדרשו להציג בדיקת קורונה שלילית, שנעשתה עד 72 שעות לפני הטיסה.
בכיר בענף התעופה תוהה לאן נעלם ההיגיון: “למה אין סימטריה? מי שיצא מישראל נדרש להציג בדיקת קורונה, ובדובאי הוא נדרש לבצע בדיקה נוספת בנמל התעופה שם, אז מדוע לא הייתה דרישה דומה גם בכניסה לישראל?”.
גם ההחלטה המאוחרת על חיוב כל החוזרים לישראל להיכנס לבידוד לא יושמה במלואה בגלל היעדר אכיפה מספקת כלפי הנדרשים בבידוד ביתי. השבוע אף דווח על נוסעים שחזרו לישראל מדובאי והמירו את הדרישה לבידוד במלונית בתשלום “כופר” של 5,000 שקל לנוסע. הם העדיפו לשלם את הקנס ולשוב לבתיהם, שם הם אמורים לשהות בבידוד.
בתוך כך, חברת ישראייר תתחיל מהיום להפעיל טיסות חילוץ מיוחדות לישראלים שנתקעו בחו"ל ולמי שזקוקים לצאת מהארץ כשהם מצוידים באישור של ועדת החריגים.