טרגדיה בהדסה: תינוק בן חודשיים שנדבק בקורונה נפטר היום (שבת) בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר כשלושה שבועות בהם היה מורדם ומונשם במצב קשה מאוד. התינוק סבל ממחלת רקע ואף עבר ניתוח מורכב עם לידתו. 

מבית החולים נמסר כי צוות היחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם נלחם על חיי התינוק בשבועות האחרונים וטיפל בו יום ולילה, אך מחלת הקורונה שהשפיעה על ריאותיו ומצבו הרגיש והמורכב גרמו למחלה קשה וסוערת. "אנו משתתפים עמוקות בצער המשפחה, אותה ליווינו ממושכות בתקופה זו", נמסר מבית החולים.

המשטרה אוכפת את הסגר והנחיות הקורונה בטיילת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 6,428 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה עם נגיף הקורונה, וכי 969 אובחנו מהלילה בחצות ועד לשעה 07:00 בבוקר. עוד נמסר, כי סך המקרים המאומתים מאז פרוץ המגפה עומד על 638,197, בהם 72,123 חולים פעילים, מתוכם 1,172 במצב קשה או קריטי ו- 334 מונשמים. מניין הנפטרים עלה ל- 4,733 ואילו סך כל המחלימים עומד על 561,328 בני אדם.

מהנתונים עולה כי מאז פרוץ המגפה נכנסו 2,125,735 בני אדם לבידוד וכי 110,480 שוהים בבידוד כעת. בבתי החולים מאושפזים 1,763 חולים, 64,286 חולים נמצאים בטיפול בבית וכ-1,285 חולים שוהים בבתי מלון.

המשרד עדכן גם כי עד כה בוצעו 4.7 מיליון חיסונים במדינת ישראל לכ-2.97 מיליון מתחסנים, וכי מיליון איש כבר זכאים לתעודת מתחסן. כמו כן נמסר, כי נכון לעכשיו על פי תוכנית הרמזור 96 מתוך הרשויות בישראל נחשבות לאדומות, 149 לכתומות, 208 צהובות ו-836 ירוקות.

אנשים בסגר בטיילת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
אנשים בסגר בטיילת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מעונן, סגר בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מעונן, סגר בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

אנשים בסגר בטיילת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
אנשים בסגר בטיילת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, לאחר שחברי הממשלה לא הצליחו להגיע להסכמות על מתווה להארכת הסגר צייץ אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין בחשבון הטוויטר שלו: "נתוני החיסונים מצוינים, אבל ביום ראשון בחצות עלול להיות מסוכן: משחקים פוליטיים יסיימו את הסגר, ההגבלות יוסרו וההפקרות תחגוג. ישראל תהיה מדגרת קורונה בלתי נשלטת. מבקש מכם - תהיו אחראים ותמשיכו לקבל על עצמכם את ההגבלות גם אם לא חייבים. פוליטיקאים מופקרים לא מחייבים אתכם גם לנהוג בהפקרות".