על רקע נתוני התחלואה בקורונה בישראל, שנותרים גבוהים למרות הסגר המתמשך, במשרד הבריאות בודקים את האפשרות לבטל את הפטור מבידוד שניתן למתחסנים ולמחלימים מנגיף הקורונה - כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 12.

המשטרה אוכפת את הסגר והנחיות הקורונה בטיילת בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

לפי הפרסום, נוכח נתוני התחלואה שאינם יורדים בקצב מהיר כמצופה למרות הסגר והחיסונים ומכיוון שבתי החולים עמוסים, במשרד הבריאות חוששים מכל מקור נוסף של הדבקה, ולכן צפויים לקיים דיון בימים הקרובים שבו ייתכן ויחליטו לבטל את ההטבה למתחסנים ומחלימים שניתנת כרגע. 

כזכור, ישראלים שהתחסנו או נדבקו והחלימו זוכים כעת בפטור מבידוד בעקבות מגע עם חולה מאומת או חזרה מחו"ל, מכיוון שהוא כבר לא אמור להידבק ולפתח מחלה. אלא שבמשרד הבריאות חוששים כי מי שהתחסן או החלים אמנם לא יפתח מחלה בעצמו, אך עלול לשאת את הווירוס בדרכי הנשימה שלו ולהדביק אחרים, גם אם לא יחלה בעצמו.

מיצג מחאה נגד נתניהו על מותם של 4,600 קורבנות הקורונה (צילום: הדגלים השחורים)
בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 6,428 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה עם נגיף הקורונה, וכי 969 נדבקים אובחנו מהלילה בחצות ועד לשעה 07:00 בבוקר.

עוד נמסר, כי סך המקרים המאומתים מאז פרוץ המגפה עומד על 638,197, בהם 72,123 חולים פעילים, מתוכם 1,172 במצב קשה או קריטי ו- 334 מונשמים. מניין הנפטרים עלה ל- 4,733 ואילו סך כל המחלימים עומד על 561,328 בני אדם.