מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם היום (ראשון) דוח עדכני, ממנו עולה כי נראה שנבלמה מגמת הירידה שזוהתה בימים האחרונים, שכן שיעור החיוביים ממשיך להיות גבוה מאוד, כך גם העומס על בתי החולים. בחודש ינואר נפטרו יותר מרבע מהמתים מהמחלה, מאז שפרצה בישראל. לצד זאת, ישנם סימנים ראשוניים מעודדים לירידה בתחלואה הקשה בקרב בני 60+, ככל הנראה בהשפעת מבצע החיסונים הנרחב. 

התור בכניסה למתחם חיסוני הקורונה בכיכר רבין בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

בהמשך המסמך ישנה התייחסו למוטציה הבריטית של הנגיף, ונכתב כי תפוצתו הנרחבת ישראל ומאפייניו המסתמנים תורמים כנראה להאטה בהתמתנות בתחלואה. הדבר גורם לכך שנדרשת הקפדה יתרה על כללי הריחוק ובפרט עטיית מסכות תקניות. בדוח מציינים כי ישנה עדיפות לעטיית מסכות רפואיות, וכי יש להקדיש תשומת לב להגנה גם על אוכלוסיית הילדים. בהקשר לווריאנט הדרום-אפריקאי נכתב כי עד כה זוהו למעלה מ-30 מקרים, אשר כמה מהם אותרו באופן אקראי בקהילה. 

עפ"י כותבי המסמך, עד שתתברר מידת הסיכון מהווריאנטים השונים, יש לנקוט צעדי מנע חריפים כדי למנוע את התפשטותם - בהם האצת מבצע החיסונים, והימנעות מפתיחה לא מבוקרת של הסגר. במקביל, יש להמשיך במניעת הכנסה של וריאנטים זרים, בעיקר דרך נתב"ג. 

בתוך כך, לראשונה אובחן היום גבר בן 57 שהחלים מקורונה, לאחר שנדבק שוב במוטציה הדרום אפריקנית. הגבר, שחזר מטורקיה, הוא הישראלי השני שמגיע מהמדינה עם המוטציה הדרום אפריקנית.