משרד הבריאות פרסם היום (שני) את תמונת המצב היומית של תחלואת הקורונה בישראל, בה עלה כי מקדם ההדבקה בחברה הכללית עבר את ה-1 ועומד כעת על 1.01, דבר המעיד על כך שהמגפה עברה ממגמת בלימה למגמת התפשטות. מקדם ההדבקה הכללי עלה גם הוא ועומד על 0.96. במקביל, גם גרף ממוצע הנדבקים היומי משקף את הבלימה במגמת הירידה בנתוני התחלואה. 

מוקדם יותר היום עדכן המשרד כי 5,140 מקרי קורונה מאומתים חדשים אותרו אתמול מתוך 54,737 בדיקות. שיעור התוצאות החיוביות מוסיף להיות גבוה ועומד על 9.7%. לפי הנתונים, מתוך כמעט 4,800 קורבנות הקורונה, 1,433 נפטרו במהלך חודש ינואר האחרון - יותר מרבע. בחודש ינואר מתו מדי יום 46 חולים בממוצע.

עוד עלה בנתונים כי סך החולים הפעילים עומד על 68,331, מתוכם 1,140 במצב קשה ו-315 מונשמים. אתמול נפטרו 31 חולים וסך הקורבנות הכולל מפרוץ המגפה עומד על 4,796 נפטרים. 

קצב התפשטות הוריאנט בישראל

על פי נתוני הרמזור, העיר שדרות הפכה אדומה וכך גם כמעט כל ירושלים: היום הצטרפה העיר העתיקה לרשימת השכונות האדומות הארוכה, שכוללת את נווה יעקב, רמת שלמה, רמות, בוכרים-גאולה-מאה שערים, בית וגן, סנהדריה-רמת אשכול, הר נוף, קרית מנחם-גבעת משואה, רוממה, גבעת שאול-גבעת מרדכי, לב העיר-מוסררה, פסגת זאב, גוננים, גילה, חומת שמואל, הגבעה הצרפתית-גבעת המבתר, כפר עקב, קרית היובל-רמת שרת-מלחה, בקעה-תלפיות-ארנונה.

משרד הבריאות עדכן בנוסף כי 3,081,162 ישראלים כבר התחסנו במנה ראשונה ו-1,790,121 התחסנו במנה שנייה של החיסון לקורונה. אתמול התחסנו 74,304 ישראלים במנה הראשונה ו-547,574 התחסנו במנה השנייה. 

תמונת מצב התחלואה בקורונה 01/02/21 by maariv on Scribd

האטה בקצב חיסון הקשישים

עם זאת, בימים האחרונים רק 3% מהחיסונים מופנים לאוכלוסיית הקשישים, למרות שהם מהווים 48% מהמאושפזים במצב קשה. נכון להיום 542 קשישים מאושפזים במצב קשה מתוכם 106 מחוברים למכונת הנשמה.

משה כהן, מנכ"ל יד שרה: "נכון להבוקר 54 אלף בני 70 ומעלה לא קיבלו עדיין אפילו מנת חיסון אחת, רבים מהם בגלל נגישות מוגבלת. אנחנו במרוץ נגד השעון, בנסיון להציל את חייהם של כמה שיותר קשישים. אנו מסיעים מידי יום עשרות קשישים אולם זקוקים לעזרה של האזרחים וקוראים להיות עירניים לבני משפחה מכרים ושכנים קשישים ומוגבלים בתנועה שטרם התחסנו.

כזכור, אמש בתום ישיבת ממשלה סוערת הסגר הוארך עד יום שישי ב-7:00. הממשלה צפויה להתכנס שוב ביום רביעי הקרוב על מנת לבחון את תמונת המצב העדכני. הישיבה כללה ויכוחים ועימותים עזים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, על רקע חילוקי הדעות בין השניים.

הממשלה אישרה גם את המשך סגירת נתב"ג בשבוע וכן את הקמתה של ועדת חריגים מיוחדת אשר תבחן את חובת הבידוד לכל מי שנכנס לארץ. בנוסף, הוחלט כי כל השבים לישראל מחו"ל החל מיום שלישי הקרוב ועד ליום ראשון יידרשו בבידוד.