ועדת החריגים לכניסת ישראלים לארץ בתקופת הסגר קיימה היום (שני) את ישיבתה הראשונה בהשתתפות נציגים ממשרדי הממשלה השונים. לאחר ששמע את נציגי כלל המשרדים הרלוונטיים גיבש שר האנרגיה, הד"ר יובל שטייניץ, את רשימת הקריטריונים שתאפשר מתן אישור חריג לתושבים ואזרחים ישראלים להגיע לארץ גם בתקופה זו של סגר אווירי.

להלן הרשימה:

למטרות טיפול רפואי חיוני ביותר שאינו סובל דיחוי (עבור המבקש או קטין התלוי בו), על-פי הצגת זימון ממוסד רפואי.

למטרת הגעה להלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, בכפוף לאימות הפרטים.

במקרים של תאונה או פציעה פתאומית של קרוב משפחה מדרגה ראשונה המאושפז במוסד רפואי בארץ, בהתאם להצגת מסמכים.

למטרות עבודה של עובד חיוני במערכת שהינה חיונית לתפקוד המדינה, ובתנאי שלא ניתן לדחותה או לבצעה מרחוק.

לשם חזרתן לארץ של משלחות ממשלתיות, כולל מחברות ממשלתיות, שיצאו לשהות קצרה בחו"ל ושל שליחים רשמיים מטעם המדינה שיצאו למטרות ייצוג המדינה באופן רשמי.

הוועדה תוכל גם לשקול מקרים נוספים המשיקים לסעיפים 1, 2 ו-3 שלעיל, והדומים להם מבחינת מהותם, דחיפותם, וחומרתם מבחינה הומניטרית. 

על המבקש יהיה לפרט הנימוקים ההומניטריים בהתאם לקריטריונים הנ"ל ולצרף אסמכתאות לאימות הנטען .

בנוסף, נקבע שחזרה לארץ תותנה בעריכת בדיקת קורונה בחו"ל (החל מ-72 שעות טרם עלייה למטוס) ובארץ על פי דרישות משרד הבריאות, וכן התחייבות מראש לשהות של לפחות עשרה ימים במלונית בידוד ממשלתית.

את הבקשות הפרטניות יבחן צוות מצומצם שתרכז רמ"ט שר האנרגיה עו"ד מור חלוץ, ויכלול נציגים של משרד הבריאות, משרד החוץ ומשרד המשפטים. 

ניתן להוריד את טופס הגשת בקשות החריגים מאתר הוועדה שלהלן: https://survey.gov.il/he/Entrances

אל על מודיעה על ביטול טיסות בעקבות החלטת הממשלה

בתוך כך הודיעה חברת התעופה אל על כי בעקבות החלטת הממשלה להאריך את תוקפה של הוראת השעה על הגבלת הפעלת טיסות נוסעים לישראל וממנה לפחות עד ל-7 פברואר 2021, היא נאלצת לבטל את טיסות הנוסעים שתוכננו השבוע, עד ליום ה-6 בפברואר כולל.

בהודעת החברה נכתב כי "אל על תשמר את הקשר האווירי עם ישראל באמצעות טיסות מטען ובתוך כך יופעלו מטוסי הדרימליינר 787 לשנגחאי, גוואנג'ו (סין), הונג קונג, סיאול, ניו יורק, לונדון, פאריז, פרנקפורט, אמסטרדם, מילאנו וליאז' (בלגיה), וכמו כן תימשך הרכבת האווירית להבאת חיסונים ארצה".

עוד נמסר, כי "בעקבות פניות רבות שקיבלה החברה מלקוחותיה, היא פועלת ונערכת מול רשויות המדינה על מנת לקבל אישור להפעלת טיסות חילוץ ל/מ ניו יורק השבוע, אשר יאפשרו חזרה ארצה, בטיסה ישירה ללא הצורך בקונקשן באירופה, של ישראלים השוהים בארצות הברית. ככל שתתקבל תשובה חיובית מרשויות המדינה, החברה תעדכן על לוחות הזמנים בהם יופעלו הטיסות".

ישראייר תבצע טיסות חריגות בתקופת הסגר

כמו כן, לאור הנחיית מנכ"ל משרד התחבורה ובהתאם למכרז רשות שדות התעופה, בו זכתה ישראייר, לביצוע טיסות חריגות בתקופת הסגר,
הודיעה חברת התעופה כי מחר, ה-2 בפברואר, תבצע החברה טיסה בקו תל-אביב פרנקפורט וטיסה בקו פרנקפורט תל אביב.

בהתאם לתנאי המכרז, העדיפות לטסים בטיסות אלו יהיו למחזיקים אישורי וועדת החריגים בראשות משרד התחבורה ליוצאים מישראל, וועדת החריגים לנכנסים לישראל בראשות השר שטייניץ. עדיפות נוספת בטיסות אלו תינתן לנוסעים אשר רכשו כרטיסים לטיסות שתוכננו ליומיים האחרונים ונדחו.

להלן שעות הטיסות למחר:
טיסה 275 מתוכננת לצאת מתל-אביב בשעה 14:00 שעון ישראל.
טיסה 276 מתוכננת לצאת מפרנקפורט בשעה 18:35 שעון מקומי.
 
בהתאם להנחיות מתכננת החברה לבצע טיסה יומית בקו תל אביב-פרנקפורט-תל אביב במהלך תקופת הסגר, פרטי טיסות אלו יפורסמו בהמשך.

להלן קישור לדף ההנחיות לנוסעים: https://www.israir.co.il/Info/Rescue_Flights.html