נתוני התחלואה בישראל ממשיכים להיות גבוהים למרות הסגר המהודק. על פי הנתונים של משרד הבריאות, 8,261 ישראלים נמצאו חיוביים לקורונה אתמול. 9.2% מסך כל הבדיקות שבוצעו אתמול נמצאו חיוביות. מניין הנפטרים עומד על 4,816 וכמות החולים הקשים עומדת על 1,094. כרבע מכלל החיוביים לקורונה אתמול הם מהמגזר החרדי. אחוז החיוביים מסך כל הבדיקות במגזר החרדי גבוה מהנתון הכלל ארצי, ועומד על כמעט 18%.

חרדים בהלווית הענק בירושלים בניגוד לכללי הסגר והקורונה (צילום: רויטרס)

לפי דו"ח של משרד הבריאות, שבדק את מגמות התחלואה הארציות בחתך מגזרי בשבוע האחרון, נראה כי ניכרת ירידה באחוז הבדיקות החיוביות בחברה החרדית, בעוד שמנגד ישנה עלייה בחברה הכללית והערבית. בנוגע למקדם ההדבקה (R), משרד הבריאות מצא כי למעט בחברה החרדית, שבו ניכרת ירידה ל-0.87, המקדם בחברה הארצית - 0.97 - הכללית - 1.02 - והערבית - 0.95 - נמצא בעלייה.

עוד משקף הדו"ח את השלכותיו החיוביות של הסגר, ומראה כי ישנה ירידה מסוימת בכלל המגזרים בחברה (חרדים, ערבים, כללי וארצי) במספר המאושפזים החדשים במצב בינוני ומעלה, החולים הקשים והנפטרים.

במקביל, על רקע החשש מהמוטציות שמתפשטות ברחבי העולם, נמשך המאמץ הגדול להמשיך ולחסן את האוכלוסייה. כמעט 5,000,000 מנות חיסון ניתנו עד היום בישראל (מנה ראשונה + מנה שניה). אתמול חוסנו 117,000 איש, מתוכם 84,000 בחיסון השני.

בתוך כך, נראה כי צוות "מגן ישראל", שמרכז במשרד הבריאות את המאבק בקורונה, מצליח לגייס את תמיכת הרבנים השונים לקדם התחסנות בקרב המגזר החרדי. הבוקר התפרסמה הנחיה גורפת של איגוד מנהלי בתי ספר וסמינרים של ״בית יעקב״, מנכ״ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין ואיגוד מנהלי התתי״ם, לפיה על כל צוותי ההוראה, כולל נהגים ומלווים, להתחסן ועל כל בנות הסמינרים מגיל 16 (הזכאיות לחיסון) ללא יוצא מן הכלל. ״ועל המנהלים לעשות מאמץ ולזרז את המורות והתלמידות ללכת להתחסן״, צוין בהנחיה. 

חרדים בהלווית הענק בירושלים בניגוד לכללי הסגר והקורונה (צילום: רויטרס)