קורונה בצה"ל: דובר צה"ל הודיע כי בשל עליית התחלואה ובהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הורה על עוצר יציאות ליחידות הסגורות החל מהיום (שלישי). עוצר היציאות יחול על כלל היחידות הסגורות בצה"ל, למעט יחידות אשר יוגדרו 'מחוסנות' או 'ירוקות', שימשיכו את סבב היציאות כבשגרה.

בני גנץ ופרופ' רוני גמזו בביקור במפקדת אלון של פיקוד העורף. צילום: טל עוז / משרד הביטחון

בבסיסים הפתוחים, הונחו המשרתים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא קיום מפגש ביניהן. חריגות יאושרו בסמכות ראש אגף המבצעים. צה"ל ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות ופועל לצמצום התחלואה בקרב משרתי צה״ל.

כאמור, עוצר היציאות לא יחול על יחידות שיוגדרו מחוסנות או ירוקות. יחידה מחוסנת היא יחידה בה אחוז המתחסנים יעמוד על 85% ומעלה (תהליך ההתחסנות מסתיים שבוע לאחר קבלת החיסון השני). יחידה ירוקה - יחידה בה אין חולים מאומתים כלל.

קופיקו מסביר לילדים על בדיקות הקורונה. צילום: דובר צה"ל

כזכור, בשבוע שעבר מספר החולים בצה"ל שבר שיא חדש, כאשר לראשונה מאז פרוץ המגפה בישראל עבר מספר המאומתים את ה-2,000. לפי תמונת המצב שפרסם צה"ל, 2,042 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל, ו-9,851 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

בצה"ל עדכנו עוד כי היקף החקירות האפידמיולוגיות שהסתיימו אתמול במערך החקירות של מפקדת 'אלון' עומד על 7,212. כמו כן, עד כה קיבלו 109,776 משרתים את המנה הראשונה של החיסון נגד הנגיף קורונה, וכן 23,089 משרתים קיבלו את המנה השנייה של החיסון.

בשבוע שעבר נרשם אירוע חריג באחד מהחמ"לים של אוגדת עזה עם עשרות תצפיתניות שנדבקו כתוצאה משבירת ההפרדה בין הקפסולות המבצעיות. אחת הקצינות, שהייתה שייכת לקפסולה הראשונה, המשיכה בפעילות המבצעית גם עם הקפסולה השנייה. לאור המצב, צה"ל נאלץ לגייס חיילות במילואים שיחליפו את החיילות בסדיר על מנת לענות על הצורך המבצעי המיידי.