ברקע פתיחת מערכת החינוך המסתמנת כשלב הבא של היציאה מהסגר, קבינט המומחים המייעץ למשרד הבריאות המליץ היום (רביעי) כי רק מורים ועובדי חינוך מחוסנים לקורונה או מחלימים יחזרו ללמד פרונטלית בבתי הספר, בעוד אלו שבחרו שלא להתחסן יוכלו להמשיך ללמד בזום. הצעה זו מיועדת להיכלל במתווה החזרה ללימודים המתוכנן לצאת לפועל בימים הקרובים, לכל הפחות בכיתות הנמוכות בערים הירוקות.

המשטרה זיהתה מוסד חינוכי שנפתח בניגוד להנחיות בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)

המומחים, בהם רופאים ועובדי מערכת הבריאות, הסבירו כי התלמידים מגיעים לבתי הספר מתוך חובה חוקית, ולמשפחותיהם אין בחירה האם להסתכן ולשלוח אותם ללימודים. לכן, לטענת המומחים, ניתן לחייב את המורים להתחסן, או להפעיל עליהם לחץ אם יסרבו לעשות זאת. נימוק זה מבדיל בין עובדי ההוראה לבין מקצועות אחרים העובדים עם קהל, כמו מוכרים בסופר או שוטרים.

בדיון הבהירו כי היעד שאותו הציג אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, לחיסון מהיר של כ-95% מבני ה-50 ומעלה, לא צפוי למנוע לבדו את חציית הסף של ספיקת בתי החולים. זאת כל עוד שיעורי ההדבקה היומית מוסיפים להיות גבוהים כמו היום. כמו כן, בדיון עלה כי נכון לעכשיו הסגר אינו מאפשר עוד הפחתה חדה בשיעורי ההדבקה והתחלואה הקשה, בשל שילוב בין התפשטות הזן בריטי, המדבק יותר, וחוסר היענות האוכלוסייה לסגר.

עוד עלה בדיון כי בפעימה השנייה, בעוד שבועיים, יומלץ לפתוח מוסדות דת ותרבות. כל פתיחה תותנה באיזון בתחלואה ובמקדם ההדבקה. לפי הנאמר בדיון, המסעדות צפויות להיפתח מחדש בפעימה השלישית.מעבר לכך, לפי קבינט המומחים צפוי גל תחלואה רביעי וגדול במהלך חודש מרץ. בקבינט הציגו שלוש אפשרויות להתמודדות עם העלייה הצפויה בתחלואה: הכלה (בדומה למצב הנוכחי), ספיגה ומיגור לאפס תחלואה.

בקבינט חברים פרופ' רן בליצר (יו"ר), ד"ר שרון אלרעי פרייס, פרופ' ארנון אפק, פרופ' נחמן אש, פרופ' איתמר גרוטו, פרופ' נדב דוידוביץ, מר יורם חמו, ד"ר בעז לב, ד"ר עדי ניב יגודה, ד"ר דורית ניצן, פרופ' גליה רהב ופרופ' שוקי שמר.